سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

روباه های آمریکایی از لانه خود بیرون آمده و حرف از عدالت و دموکراسی می­زنند، پس این عدالت در زمان اشغال عراق و ویران کردن افغانستان کجا بود؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبود الزمر از مسئولان جنبش های اسلامی مصر در نشستی درباره آزادی شیخ عبدالرحمن که در زندان های آمریکا به سر می برد از محمد مرسی خواست فورا برای آزادی این شیخ نابینا کاری بکند به خصوص اینکه عبدالرحمن از بیماری های فراوانی رنج می­برد و سفارت آمریکا هم در آزادی او تعلل می­کند.

 

* آزادی جاسوسان اسرائیل و آمریکا، آری اما ...

الزمر همچنین از عصام شریف و کمال جنزوری به خاطر کوتاهی آنها در مساله آزادی شیخ عبدالرحمن که از 19 سال پیش در زندان های آمریکا اسیر است انتقاد کرد و گفت: دو دولت گذشته در حق شیخ عمر عبدالرحمن ظلم کردند در حالی که برای آزاد سازی جاسوسان اسراییل و آمریکا اقدامات زیادی انجام می­دادند.

الزمر گفت: با وجود اقدامات دولتی شریف و جنزوری برای آزادی جاسوسان اسراییل و آمریکا که موجب فساد مصر بودند، آنها هیچ اقدامی و حتی یک گام برای این شیخ انجام نداده اند.

عبدالله فرزند شیخ عبدالرحمن هم گفت: در زندان های آمریکا با پدرش بدرفتاری می­شود و باید با آمریکایی هایی که در اتفاقات مصر مقصر هستند مقابله به مثل شود و آنها هم به زندان انفرادی و انزوای تام محکوم شوند همان طور که آنها با مصری ها رفتار می­کنند.

 

* عدالت آمریکایی در زندان گوآنتانامو!

وی افزود: پدرش از اولین منادیان انقلاب علیه نظام سابق است که دوران محکومیت خود را بنا به درخواست حسنی مبارک در زندان های آمریکا سپری می­کند و این به خاطر مبارزات او در زمان عبدالناصر و مبارک است.

الشریف از دیگر اسلام گراهای مصر ابراز داشت: روباه های آمریکایی از لانه خود بیرون آمده و حرف از عدالت و دموکراسی می­زنند، پس این عدالت در تهمت زدن به شیخ عبدالرحمن و زندانی کردن ظالمانه او کجا بود؟ این عدالت در زمان اشغال عراق و ویران کردن افغانستان کجا بود؟ این عدالت در زندان گوانتانامو که در آن انسانیت انسان ها زیرپا نهاده شد کجاست؟

 

* آمریکا؛ کینه توز ترین کشور نسبت به مسلمانان

از سوی دیگر دکتر کمال الهلباوی از سران سابق اخوان المسلمین اظهار امیدواری کرد که به زودی شیخ عبدالرحمن آزاد شود و افزود: ستم زیادی از سوی آمریکا به شیخ عبدالرحمن روا شده است.

وی گفت:  آمریکا، پرکینه ترین و دشمن ترین کشورها و پلیدترین کشورها نسبت به اسلام ومسلمانان است.

هلباوی خطاب به مرسی گفت: نباید حتی یک نفر بی گناه را در داخل یا خارج مصر در زندان رها کند و نباید در حالی که این بی گناهان در زندان هستند خواب به چشمان او بیاید.

شیخ یحیی اسماعیل استاد علوم حدیث دانشگاه الازهر هم اظهار داشت: امت اسلامی از هر حزب و مؤسسه ای می­تواند تلاش کند که شیخ عبدالرحمن به سخن همگان در جامعه مصری و خارج آن تبدیل شود تا همه برای آزادی شیخ عبدالرحمن تلاش کنند.

محمد شوقی اسلامبولی از سران اخوان المسلملن نیز گفت: شیخ عبدالرحمن با تمام طاغوت های مصر مبارزه کرد و نظام فاسد مبارک را در برخورد با مساله فلسطین رسوا نمود. مسؤولیت کنونی دکتر مرسی آزادی شیخ عمر و تمام زندانیان خارج از مصر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha