پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

در پی هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن محکوم کردن این حرکت وقیحانه توهین به اسلام را شیوه ای جدید برای به قدرت رسیدن سیاسیون آمریکایی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این بیانیه آمده است؛ دیروز به شیوه کاریکاتوریست‌ها و امروز به شیوه فیلم‌سازان، اینان بدخواهان دین‌ستیزند که «آزادی بیان» را بهانه‌ای برای توهین به پیامبری کرده‌اند که قرآن کریم درباره او می‌فرماید: « انک لعلی خلق عظیم».

توهین به پیامبر اسلام (ص) دیرزمانی است که به بهانه‌های گوناگون صورت می‌پذیرد و خاطر عموم مسلمانان و دین‌داران آزاده جهان را می‌آزارد، در حالی که همه مسلمانان متمسک به قرآن و عترت، توهین به پیامبران ادیان بزرگ ابراهیمی را سبب ارتداد می‌دانند و پیامبر اعظم (ص) خود را وارث پیامبرانی چون موسی و عیسی (ع) می‌شمارند.

بی‌گمان این دست توهین‌ها به اسلام با تمسک به رسانه‌های گوناگون، تلاشی مذبوحانه در راستای سیاست‌های شماری اسلام‌ستیز آمریکایی است که می‌خواهند افراط‌گرایان خشن را در رسیدن به قدرت کمک کنند.

تحریک احساسات مسلمانان، میانه‌روهای مسلمان را به انزوا می‌کشاند؛ میانه‌روهایی که خواهان تعامل و همزیستی با پیروان دیگر ادیان هستند و بی‌گمان با انزوای مسلمانان میانه‌رو، شماری افراطی بهانه حضور می‌یابند که هیچ عقیده‌ای به همزیستی مسالمت‌آمیز با پیروان دیگر ادیان ندارند و البته در پشت این ماجرا، توطئه‌چینانی نهفته‌اند که می‌خواهند اسلام‌هراسی را در غرب بگسترانند تا به منافع سیاسی خود دست یابند.

دانشگاه ادیان و مذاهب، مؤسسات و مراکز وابسته بدان که در زمینه مطالعات ادیان و مذاهب فعالیت می‌کنند اقدامات اخیر برخی فیلم‌سازان آمریکایی را محکوم می‌کنند و عموم دین‌داران موحد جهان را به همزیستی مسالمت‌آمیز، پیرامون کلمه توحید فرامی‌خوانند تا از خطر فروغلتیدن در ورطه سیاست‌بازی‌های دولت‌های دین‌ستیز در امان مانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha