شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 296038
۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

تو حق داری مواضع سیاسی خود را بیان کنی اما حق نداری پشت طایفه سنی مخفی شوی و خود را سخنگوی اهل سنت بدانی زیرا اهل سنت مراجع سیاسی و دینی خود را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با توجه به تنوع و حساسیت های دینی و مذهبی در لبنان و تجربه تلخ جنگ های داخلی در لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله چندی قبل پیشنهاد داد که اگر فردی به فتنه انگیزی مذهبی اقدام کرد، افرادی از همان طایفه پاسخ فرد فتنه گر را بدهند.

حال پس از رفتارهای ماجراجویانه از سوی شیخ الاسیر روحانی اهل سنت در شهر صیدا لبنان که به طور خاص مورد حمایت عربستان است، یکی از روحانیون اهل سنت پاسخ این فتنه گر را داد.

حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران صیدا در واکنش به اقدامات فتنه انگیزانه شیخ الاسیر طی بیانیه ای از وی پرسید: چگونه از مردم سنی انتظار داری که باور کنند در صدد دفاع از کرامت آنها هستی در حالی که به بزرگان دینی و سیاسی توهین می­کنی؟ چگونه از ما انتظار داری باور کنیم که می­خواهی با تمام طوایف و مذاهب زندگی کنی در حالی که راه خود را از اهل سنت لبنان جدا کرده ای؟

شیخ العیلانی افزود: تو حق داری که مواضع سیاسی خود را هرطور که می­خواهی بیان کنی و طبیعی است که عواقب این سخنان را هم باید بپذیری، اما حق نداری پشت طایفه سنی مخفی شوی و خود را سخنگوی اهل سنت بدانی زیرا اهل سنت مراجع سیاسی و دینی خود را دارند.

وی خاطر نشان کرد: دعوت ما برای پایان دادن به تجمع الاسیر که اخیرا در میدان شهدای بیروت جریان داشت با استقبال اهل سنت لبنان روبرو شد و این را به وضوح می­توان از کاهش تعداد شرکت کنندگان مشاهده کرد که تعداد آنها بسیار کمتر از کسانی بود که سه هفته پیش در همین میدان جمع شدند و این به روشنی نشان دهنده آگاهی اهل سنت است که نمی­خواهند در جایگاهی باشند که اسیر می­خواهد. آنها دوست ندارند مواضع منفی و گستاخانه اسیر را بپذیرند.

شیخ العیلانی تاکید کرد: روزهای آینده شاهد فروکش کردن پدیده اسیریه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha