پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

هیئت ها و علمای کوفه همانند هرسال مراسم یادبود شهادت مسلم بن عقیل را در سالروز شهادت این سفیر امام حسین(ع) و شهید کوفه برگزار می­کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امسال نیز گروه های مختلف مردم کوفه به همراه بزرگان، علما و هیئت های مذهبی برای عرض تسلیت به رسول خدا(ص) و ائمه(ع) و مسلمانان جهان به مناسبت شهادت این قهرمان و مبارز بنی هاشم به خیابان ها آمدند و به عزاداری پرداختند.

در این مراسم صدای عزاداران با این مضامین به این نوحه بلند بود که (کوفه امروز عزادار مسلم است... و هوای کوفه از این عزا تاریک شده) مردم کوفه با این نوحه های خود مراتب دوستی و آمادگی خود برای یاری اهل بیت را اعلام می­کردند.

دسته جات شرکت کننده در این عزاداری از مرکز شهر به سمت مرقد حضرت مسلم حرکت کردند که در میان این دسته جات دو گروه رسمی هم مشارکت داشتند: یک گروه از آستان مقدس علوی و گروه دیگر از آستان مقدس کاظمین(ع).

این جمعیت و دسته جات هنگام رسیدن به مسجد بزرگ کوفه و مرقد حضرت مسلم ابیاتی از قصائد عواد العادلی شاعر اهل بیت(ع) را خواندند و مورد استقبال سید موسی الخلخالی تولیت آستان مقدس حضرت مسلم بن عقیل آن قرار گرفتند. این عزاداران پس از زیارت ضریح مسلم بن عقیل و هانی بن عروه و مختار ثقفی رضوان الله علیهم، نماز جماعت را در مسجد کوفه اقامه کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha