شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

نماز با شکوه ظهرعاشورای حسینی در شش نقطه از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)‌ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام نبی‌نژاد، مسئول اقامه نماز آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت فرهنگ‌سازی نماز عاشورایی در کنار آیین‌های عزاداری شامل سخنرانی‌ها، مرثیه‌سرایی‌ها و...، نماز ظهر تاسوعا وعاشورای حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ در روز تاسوعا و عاشورا، نماز جماعت ظهر،‌ در مکان‌های مختلف حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نبی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای تسهیل شرکت در نماز جماعت برای همه مردم، گفت: در این راستا، نماز جماعت در شش مکان در حرم مطهر شامل میدان آستانه، مسجد اعظم، صحن جواد‌الائمه(ع)، صحن امام رضا(ع) و شبستان‌های امام خمینی(ره) و  نجمه‌خاتون(س) برگزار خواهد شد.

مسئول اقامه نماز آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  با اشاره به این که در صحن امام رضا(ع)، نماز جماعت ویژه برادران برگزار می‌شود، یادآور شد: در دیگر محل‌های برگزاری نماز در حرم مطهر، محل اقامه نماز جماعت برای خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس، وی در پایان خاطرنشان کرد: در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی، 20 دقیقه مانده به اذان ظهر، فضا برای شرکت هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی(علیه‌السلام) در نماز جماعت آماده می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha