دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ایران را محور امت اسلامی دانسته و تاکید کرد: اگر روزی ایران اسلامی مورد حمله قرار گیرد، جنبش‌های مقاومت اسلامی بر اساس وظیفه‌ای که دارند، قاطعانه از ایران حمایت خواهند کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این که عده‌ای تلاش دارند تا ایران را از امت اسلام جدا نشان دهند،‌ گفت: جمهوری اسلامی محور امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر ناصر ابوشریف، روز جمعه در همایش بیداری اسلامی از سلسله نشست‌های  انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا که از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر و با همکاری ستاد فرهنگی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، ‌ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین، گفت: در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیروزی مقاومت، جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی اساسی، محوری و تعیین کننده بود.

 

* بدون حمایت ایران پیروز نمی شدیم

وی با اشاره به سکوت جهانی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه، افزود:  بسیاری از کشورها مانند ترکیه و قطر به دنبال کمرنگ کردن نقش جمهوری اسلامی در این پیروزی بودند، ولی جنبش های مقاومت با صراحت اعلام کردند که بدون ایران این پیروزی و عزت، محقق نمی شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین رسما اعلام کرده و می کند که ایران، نقش اساسی در پیروزی مردم غزه ایفا کرده و اگر حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی نبود، این پیروزی ها نصیب فلسطین نمی‌شد.

 

* قاطعانه از ایران حمایت می کنیم

وی، ایران را یاور و همراه جنبش‌های مقاومت در منطقه دانست و با تأکید بر این که ما با این کشور هم پیمان هستیم، یادآور شد: اگر روزی ایران اسلامی مورد حمله قرار گیرد، جنبش‌های مقاومت اسلامی بر اساس وظیفه‌ای که دارند، قاطعانه از ایران حمایت خواهند کرد.

ابوشریف خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشورها برای دور کردن ایران از امت اسلام تلاش همه جانبه‌ای انجام می‌دهند؛ در حالی که ما جمهوری اسلامی را جزو اساسی و محوری امت اسلام می دانیم و باید جلوی هر اقدام‌هایی که بخواهد این کشور را از جرگه کشورهای اسلامی و امت اسلام جدا کند، گرفته شود.

وی با اشاره به تلاش کشورهای غربی و برخی متحجران وابسته به آنها در نشان دادن جمهوری اسلامی ایران به عنوان دشمن، گفت:‌ آنها تلاش دارند که ددمنشی‌ها و دشمنی‌های رژیم صهیونیستی را کم‌رنگ جلوه دهند،‌ در حالی که مسلمانان بیدار شده و فریب این توطئه ها را نخواهند خورد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه، ابراز داشت: البته می‌دانیم که بیداری اسلامی از 150سال پیش آغاز شده، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله جدید و شتابانی شد که این تأثیرگذاری، دشمنی همه جانبه غرب را علیه این کشور به همراه داشت؛ چرا که بیداری اسلامی امروز در کشورهای منطقه به شدت در حال گسترش است و وضعیت را برای آمریکا و اسراییل دشوار کرده است.

 

* رژیم صهیونیستی به زانو در آمد

این مبارز فلسطینی ادامه داد: با وجودی که نوار غزه سال ها در محاصره بوده و امکاناتی برای جنگ ندارد، ولی  مقاومت امروز چنان خود را مجهز کرده که در جنگ اخیر تنها در هشت روز دشمن را به زانو درآورد.

وی اضافه کرد: شدت حملات مقاومت به نقاط استراتژیک رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای بود که حتی نخست وزیر این رژیم و بیش از سه میلیون نفر از مردم آن، به پناهگاه رفته و در وضعیت حساسی قرار گرفته بوند.

ابوشریف با تأکید بر این که هیچ زمانی مانند امروز، رژیم صهیونیستی خود را در خطر ندیده بود،‌ گفت: امروز رژیم صهیونیستی جنبش‌های مقاومت را بازوان ایران می داند؛ از این رو، تبلیغات روانی زیادی مبنی بر حمله به ایران آغاز کرده و برای این که مردم خود را قانع کند، ابتدا به غزه حمله کرد؛ چراکه آنها غزه را مرز ایران و جنبش های مقاومت را بازوان جمهوری اسلامی می دانند.

وی ادامه داد: دفاع همه جانبه جنبش های مقاومت، واکنش در برابر ترور رهبران مقاومت، افزایش برد موشکی تا تلاویو و ... از جمله کارهایی است که رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

 

* در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه نمی آییم

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در ادامه با تأکید بر این که هیچ گاه در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه نمی آییم، خاطرنشان کرد: برخی دنبال این بوده و هستند تا طرح سازش با اسراییل را مطرح کنند، ولی ما می گوییم با هر اقدام سیاسی که حقوق ملت فلسطین را تضییع کند، مخالف هستیم.

وی با بیان این که اسراییل جایی در فلسطین ندارد و از بحر تا نحر سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است، یادآور شد: این سخن ملت فلسطین و همه آزادگان جهان است و از آن کوتاه نمی آییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha