پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

معاون پژوهش مركز تحقيقات اسلامي مجلس گفت: 21 مقاله تصويب شده در سه حوزه فقهی، حقوقی و اقتصادی هم انديشي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در كمیته هاي علمي اين هم انديشي مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دكتر سيد احمد حبيب ن‍ژاد با اعلام اين خبر اظهار داشت:  مقالات تاييد شده از طرف اساتيدي كه همه آنها از اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و مراكز مهم پژوهشي كشور مي باشند، ارائه شده است.

 وي مقاله «کارایی ابزارهای تأمین مالی در بازار پول و سرمایه»، سيد عباس موسويان، " تولید ملی (تعریف، جایگاه و روش‌های افزایش)" ناصر جهانیان،  "سرمايه اجتماعی در اندیشه دینی؛ ارائه راهبردهایی برای برنامه‌های توسعه" محمدنقی نظرپور و مصطفی منتظری مقدم، "تجزیه و تحلیل کلام رهبری (تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه اجتماعی)" سید حسین میرمعزي، "اقتصادی مقاومتی در قرآن" مجيد رضايي را از جمله مقالات تاييد شده اين هم انديشي در بخش اقتصاد ذكر كرد.

دكتر حبيب ن‍ژاد خاطرنشان كرد:  «نقش سرمایه و سرمایه‌گذاری در اسلام»نوشته علیزاده و توحیدی، "نقش دانش بر بهره‌وری از طریق افزایش تولید ملی نوشته " علی اصغر هادوی‌نیا، "مدل اقتصاد مقاومتی" احمدعلی یوسفی، "سازگاری سیاست‌های اقتصادی اسلام در راستای بهبود تولید ملی" سعید فراهانی‌فرد، "فضای کسب و کار و تولید ملی (بررسی مسئله کارگزار، کارفرما و راهکارهای رفع آن در جهت افزایش تولید ملی)" دکتر خدیوی از ديگر مقالات تاييد شده در حوزه اقتصاد مي باشد.

وي ادامه داد: "نااطمینانی اقتصاد کلان و تولید ملی" دکتر محمدرضا عبداللهی، "نقش آموزش و پرورش در حمایت از کار و سرمایه ایرانی" دکتر مهام، "بررسی روند تأثیر واردات بر تولید ملی" دکتر نظریان مفید، "بررسی راهکارهای رفع چالش‌های تأمین مالی خرد در ایران" دكتر شهیدی‌نسب از جمله مقالات اقتصادي اين هم انديشي مي‌باشند.

حبيب نژاد با اشاره به مقالات تاييد شده حقوقي اين هم انديشي نيز گفت: "گارانتي وتضمين كيفي كالاهاي ايراني" ابراهيم عبدي پور، "تاثيرفساداداري برتوليدملي وسرمايه گذاري" محمدابراهيم شمس ناتري، "تزاحم حقوق توليدكننده ومصرف كننده" حسين آقابابايي، "حمايت كيفري ازسرمايه ملي" غلامرضا پيوندي، "سياست جنايي ورشدسرمايه گذاري" سيدمحمودميرخليلي، "بررسي حقوق بنيادين(اساسي)كاردرقانون فعلي ولايحه جديد بارويكردشعارسال91 محمدهادي كاوياني مقالات حقوقي اين هم انديشي را تشكيل مي دهند.

حجج اسلام دکتر سید عباس موسویان، دکتر احمد علی یوسفی و دکتر محمد جورکویه به ترتیب دبیر علمی، رئیس کمیته اقتصادی و رئیس کمیته فقهی حقوقی این هم اندیشی را بر عهده دارند.

 بر اساس اعلام مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی،این مرکز  در جهت تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1391 به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصمیم به برگزاری این هم‌اندیشی گرفته است.

 اين هم انديشي با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علميه در پايان بهمن ماه سال جاري در قم برگزار می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha