یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

قائم مقام جامعة‌المصطفی با اشاره به تلاش دنیای استکبار برای اختلاف افکنی و برادر کشی در جهان اسلام، گفت: مسلمانان باید با هوشیاری کامل توطئه های استکبار را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن مهدوی مهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تلاش دشمنان برای فریب مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی، گفت: کشتار شیعیان بی گناه در عراق، افغانستان، پاکستان و ... از بارز‌ترین تلاش‌های غرب و استکبار برای اختلاف‌افکنی میان ملت‌های مسلمان است.

وی یادآور شد: چنین اقداماتی همواره در کشورهایی که شیعیان و اهل سنت سال ها به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده‌اند، بیشتر دیده می‌شود؛ بنابراین مسلمانان باید با هوشیاری کامل توطئه های استکبار را خنثی کنند.

قائم مقام جامعة‌المصطفی با بیان این که امروز وحدت یکی از ضرورت‌های جهان مسلمانان است، ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص جهانی و موج بیداری اسلامی، وحدت مسلمانان ‌اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ به گونه‌ای که هرچه به آن پرداخته شود، باز هم جای کار دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های تقریبی جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل، خاطرنشان کرد: المصطفی به عنوان مجموعه بزرگ علمی، در سراسر جهان به ویژه در مناطقی که شیعه و سنی در کنار هم هستند، نقش وحدت‌بخشی را در جهان، پیش رو گرفته و کارهای ارزشمندی در این عرصه داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در پایان گفت: این نهاد بزرگ علمی و حوزوی، در کشورهای زیادی دارای نمایندگی فعال و رسمی است که در تمامی این نمایندگی‌ها، رویکرد تقریبی و وحدت گرایی ترویج می‌شود.

انتهای پیام// 313/ 15

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha