سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه، گفتمان سازی را مطالبه مقام معظم رهبری از نخبگان حوزه و دانشگاه در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که نشست های تخصصی نخبگان حوزوی و دانشگاهی در محضر رهبر معظم انقلاب به ویژه در رابطه با موضوع بسیار مهم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، توام با برکات و دستاوردهای فراوانی بوده است، ابراز داشت: در نشست اخیر با حضور نخبگان، مقام معظم رهبری لازمه تحقق الگوی اسلامی  ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان را گفتمان سازی عنوان کردند و در واقع ایشان ضرورت این مساله را در شرایط کنونی متذکر شدند

 وی افزود: معظم له همچنین در این جلسه به نکته بسیار مهمی اشاره داشته و تاکید کردند« در تمام مراحل طراحی این الگو باید مبانی اسلامی بصورت جامع و دقیق مد نظر قرار گیرد و در این خصوص هیچ ملاحظه و رودربایستی هم نباید صورت گیرد»

این استاد حوزه یادآور شد: همان طور که رهبری تاکید داشتند: در طراحی الگوی اسلامی  ایرانی پیشرفت، باید بر چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی تکیه شود که اندیشمندان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه در این باره نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کنند.

عضو هیات علمی المصطفی، با اشاره به این که نظام ما مبتنی بر یک دستگاه فکری و فرهنگی است، ابراز داشت: ولی فقیه به عنوان بالاترین فرد در این نظام، در مقام یک متفکر و تئوری پرداز و نظریه پرداز، اندیشه های راهبردی را به جامعه تزریق می کند.

وی اضافه کرد: از همین رو در این گونه نشست ها، به تبیین استراتژی ها و خط مشی های فکری نظام پرداخته می شود و افق های پیش رو بر اساس نیازهای تعریف شده ترسیم می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از دستاوردهای این گونه جلسات آن است که پاسخ های به روز و مناسبی برای انبوه شبهات در رابطه با مباحث بنیادین و زیربنایی جامعه همچون حدود و ثغور آزادی، حقوق بشر، جایگاه زن در جامعه، وضعیت فرهنگی و ... مطرح شده و نخبگان در این باره به بحث و نظر در محیط علمی و آزاد اندیشانه می پردازند.

وی گفت: در واقع رهبر معظم انقلاب، از همفکری نخبگان حوزه و دانشگاه در راستای ترسیم خط مشی ها بهره لازم را می برند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی همچنین در پایان  افزود: بی شک خروجی این جلسات و نشست ها به شناسایی و حل آسیب ها و مشکلات نظام فکری و سیاسی و اجتماعی کشور ، کمک بسیاری می کند و لذا باید با قدرت و البته برطرف کردن ضعف های احتمالی تداوم یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha