دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: کسبه و بازاریان بکوشند با خوش انصافی، سختی و دشواری گرانی ها را برای مردم کاهش دهند و از وضعیت اقتصادی کنونی، به عنوان نردبان ترقی مادی خود استفاده نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بازاری ها با خوش انصافی و مدارا با مردم به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه آن هم در این شرایط نامساعد اقتصادی، رضایت خداوند متعال و اهل بیت(ع) را کسب می کنند.

وی افزود: در آستانه سال جدید و عید نوروز قرار داریم که بر اساس یک رسم باستانی، ایرانیان این ایام را بزرگ می شمارند و در این روزها که ایام تبدیل و تحول در اوضاع طبیعت است، از خالق بی همتای خویش می خواهند که زمینه تکامل و تبدیل و تحول در اوضاع جسمی و روحی شان را فراهم نماید.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که توجه به سنت حسنه صله ارحام و دید و بازدید ها مورد تاکید شرع مقدس اسلام است، گفت: طبعا مردم برای این کار نیاز به مقدماتی چون تهیه اسباب پذیرایی در حد توان خویش دارند که باید بتوانند آن را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: در این باره برخی از بازاریان و کسبه، متاسفانه از فرصت ها سو استفاده می کنند و بعضا با بی انصافی و با عرضه غیرمتعارف کالاهای مورد نیاز مردم، قیمت ها را بالا می برند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی بیان داشت: بازاریان می بایست در این روزها به تمام اقشار جامعه توجه داشته باشد و از فرصت های پیش آمده در وضعیت اقتصادی کنونی، به عنوان نردبان ترقی مادی خود استفاده نکنند، بلکه با خوش انصافی و مدارا با مردم ، زمینه رشد و تعالی روحی و اخلاقی خود را فراهم آورند.

عضو خبرگان رهبری در خاتمه گفت: البته به لطف الهی اکثریت بازاریان و فروشندگان جامعه ما را افراد متدین و باانصاف تشکیل می دهند اما روی سخن با آن عده اندک آن است که در شرایط سخت اقتصادی بکوشند با درست عمل کردن و کسب نان حلال و فشارنیاوردن به مردم، زمینه رضایت حضرت حق و ائمه اطهار(ع) را فراهم کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha