پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 308591
۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۴

شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم عمان، شیخ دکتر شوقی ابراهیم علام مفتی اعظم جمهوری مصر و حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد مبلغی از اندیشمندان حوزه علمیه قم از سخنرانان اصلی در آئین افتتاحیه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر سالم بن هلال الخروصی، مشاور تبلیغ و ارشاد وزارت اوقاف و امور دینی کشور عمان و نایب رییس کمیته برگزار کننده همایش تحول علوم فقهی گفت: این کمیته مراحل مقدماتی دوازدهمین همایش را با عنوان «فقه جهان بینی و زندگی در آن، مذاهب فقهی و تجارب معاصر» به پایان رسانده است.

این همایش با هدف گشودن افق های جدید پیش روی محققان فقه اسلامی و همچنین ارائه فقه عمان و معرفی آن به نقاط مختلف جهان و یافتن راه حل برای مسایل بشری و افزایش آگاهی های جامعه عمان و جهان نسبت به احکام دین برگزار می شود.

* آغاز همایش؛ شنبه 17 فروردین

وی افزود: این کمیته تمام مقدمات لازم برای برگزاری همایش را به پایان رسانده و در این زمینه از تلاش های برگزار کنندگان این همایش تقدیر و تشکر کرد و گفت: جلسه افتتاحیه همایش با حضور یوسف بن علوی عبدالله وزیر امور خارجه عمان در ساعت 9 صبح روز شنبه 17 فروردین در هتل گراند حیات و با شرکت جمع زیادی از علما و متفکران مسلمان از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

* سخنرانان اصلی همایش

دکتر الخروصی اعلام کرد: در این مراسم، پیام وزارت توسط دکتر عبدالله السالمی، رییس کمیته برگزار کننده همایش قرائت خواهد شد و ادامه برنامه مراسم شامل سخنرانی شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم عمان، شیخ دکتر شوقی ابراهیم علام مفتی اعظم جمهوری مصر و حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد مبلغی از اندیشمندان حوزه علمیه قم خواهند بود.

وی ابراز داشت: حضور در این همایش برای کسانی که مشتاق به استفاده از مطالب این همایش هستند آزاد می باشد.

* پوشش وسیع رسانه ای

دکتر الخروصی درباره پوشش رسانه ای این همایش گفت: این همایش شاهد حضور انبوه شبکه های ماهواره ای عربی خواهد بود که مهم ترین آنها پخش مستقیم مراسم افتتاحیه همایش توسط شبکه ماهواره ای عمان خواهد بود. اتفاقات این همایش همچنین توسط تلویزیون مصر و شبکه الجزیره مباشر و شبکه اقرأ و شبکه دلیل عربستان و تلویزیون کویت و شبکه المیادین و شبه قرطبه اسپانیا گزارش خواهد شد. همچنین این همایش از سوی شبکه خبری مالزی، خبرگزاری فارس ایران، رادیو الجزائر، روزنامه الاتحاد امارات، روزنامه الشرق قطر، روزنامه الوسط بحرین، روزنامه الوطن کویت، روزنامه االدستور اردن، روزنامه التجدید مغرب، روزنامه تلهدی از تانزانیا، روزنامه های الاهرام، الاخبار و الجمهوریة مصر، و صوت الازهر و شماری از مطبوعات اروپایی دیگر در کنار روزنامه ها و مجلات عمان به گزارش اتفاقات این همایش خواهند پراخت.

* تعداد مقالات تخصصی در همایش

وی در مورد تعداد مقالات ارسالی به همایش گفت: جلسات همایش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد و تعداد مقالات این همایش نیز فراوان و متعدد است و شمار آنها به 62 مقاله می رسد که زمینه بحث های عمیق علمی میان علمای صد و پنجام کشور جهان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha