دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 310975
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۶

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به اینکه 500 نفر برای ورود به مدارس علمیه استان با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: این تعداد شرکت کننده حدود 20 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری در حاشیه برگزاری آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه گیلان در مصاحبه با خبرگزاری حوزه، گفت: با توجه به ظرفیت بالای مذهبی استان، هم اکنون کمبود روحانی و مبلغ در شهرها و روستاهای استان گیلان به شدت احساس می شود.

وی اظهار داشت: در تلاشیم با ایجاد ظرفیت بیشتر و در عین حال با شرایط کیفی تر، طلاب بیشتری را در مدارس علمیه سطح استان گیلان جذب کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین انصاری  ادامه داد: یکی از تفاوت های گزینش طلبه در سال جاری با سال های گذشته این است که امسال برخلاف روال سال های گذشته که داواطلبان مقطع لیسانس و یا بالاتر، معاف از آزمون ورودی بودند در سال جاری این عده از داوطلبان نیز باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تا حدود یکماه دیگر نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه اعلام می شود اضافه کرد: طلابی که موفق به قبولی در این آزمون کتبی شوند باید سایر مراحل گزینش و از جمله مصاحبه حضوری را نیز طی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha