سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

استاندار لرستان با اشاره به این که خدمات و برکات علما و بزرگان، قرن ها ماندگار خواهد بود، گفت: آیت الله آدینه وند از جمله عالمانی است که خود را وقف خدمت به اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فرهیخته کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان، دکتر حبیب الله دهمرده، پیش از ظهر امروز در کنگره "ادیب اعظم" پاسداشت آیت الله محمد رضا آدینه وند که در کوهدشت  برگزارشد، با اشاره به لزوم تکریم علما و بزرگان، گفت: بزرگداشت و تکریم عالمان دین و بزرگان، یکی از ویژگی های برجسته ملت ایران اسلامی است که به برکت انقلاب اسلامی  روز به روز بر رونق آن افزوده می شود و به الگویی برای برخی کشورها تبدیل شده است.

استاندار لرستان، شکل گیری نظام اسلامی را مرهون تلاش های عالمان دینی دانسته و ابراز داشت: خدمات و برکات علما و بزرگان قرن ها ماندگار خواهد بود.

تربیت عالمان تاثیرگذار در حوزه

وی با اشاره به تربیت انسان های بزرگ و تاثیرگذار در حوزه های علمیه، یادآور شد: عالمان برجسته و تاثیرگذاری در حوزه های علمیه تربیت شده اند که از آن جمله می توان حضرت امام‌(ره) و مقام معظم رهبری را نام برد.

دهمرده در ادامه با تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله آدینه‌وند، تاکید کرد: ایشان خود را وقف خدمت به اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فرهیخته کرده اند که هرکدام از آنان در حوزه و مسئولیت های نظام منشاء خیر و برکت هستند.

وی با اشاره به تالیفات آیت الله آدینه وند، یادآور شد: این عالم وارسته در مباحث قرآنی و تجزیه و تحلیل علم نحو آثار خوبی را به رشته تحریر در آورده اند و بسیاری از طلاب از این آثار استفاده می کنند.

دهمرده همچنین خدمات ماندگار ایشان به استان لرستان به ویژه شهرستان کوهدشت را قابل تقدیر دانسته و گفت: خدمات آیت الله آدینه وند  باقیات و صالحاتی برای ایشان است.

لزوم قدردانی جامعه از علما

استاندار لرستان در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره "ادیب اعظم"، ابراز امیدواری کرد که جامعه همچنان قدردان تلاش ها و زحمات عالمان دین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha