پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

معاون اداری مالی حوزه های علمیه اعلام کرد: اخیرا مجوزی از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است که در شهرک های مسکونی مسکن مهر، مدرسه علمیه احداث شود.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در مصاحبه با سرویس استان های خبرگزاری حوزه در ساری، محتوا و دستاورد کارگروه های تخصصی مربوط به معاونت اداری مالی در اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه را تشریح کرد.

وی ابراز داشت: مباحث مربوط به این معاونت در قالب کارگروه های عمرانی، مالی، منابع انسانی و حقوقی و موقوفات بررسی شد و دیدگاه های معاونین برنامه ریزی و پشتیبانی حداقل مدیریت استانی در این جلسات مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در رابطه با کارگروه حقوقی و موقوفات اظهار داشت: در مصوبه اخیر شورای عالی حوزه های علمیه، چندین کمیته و شورای اقماری زیر نظر شورای عالی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه واکذار شد که از جمله این موراد، کمیته وقف است. این کمیته با تدبیر مدیر حوزه به معاونت اداری مالی سپرده شد و امروز راهکارهای لازم برای فعالیت بیشتر این کمیته در کارگروه مربوطه مطرح گردید.

* احیای موقوفات حوزوی ضروری است

وی در همین رابطه تصریح کرد: موقوفات حوزوی، موضوع بسیار مهمی است که با استقلال حوزه گره خورده است و در صورت احیاء این امر ضروری، حوزه های علمیه هیچ نیازی به تامین اعتبار نخواهد داشت.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه یکی از مشکلات موجود را مربوط به جایگاه حقوقی مدارس علمیه دانست و گفت: در این کارگروه ها در ارتباط با رفع این مشکل بحث و تبادل نظر شد. همچنین اعلام شد که شناسه ملی برای کلیه مدارس علمیه تهیه شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

* به مباحث محتوایی در برنامه های عمرانی حوزه ها توجه شود

وی به کارگروه عمرانی اشاره و تصریح کرد: نما و ظاهر مدارس علمیه باید با روح حاکم بر حوزه های علمیه همخوانی داشته باشد که این امر، عمدتا در مدارس علمیه سنتی رعایت می شد اما متاسفانه در مدارس جدید از این مساله غفلت شده بود که در این کارگروه نکات لازم در این باره ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه به احداث چند مدرسه علمیه جدید در سال های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر احداث، باید به تعمیر و باسازی مدارس موجود نیز اهتمام داشته باشیم که اگر از این مساله غفلت نماییم، در سال های آینده نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

* مجوز ساخت مدرسه علمیه در شهرک های مسکن مهر

وی گفت: در این کارگروه ها اعلام شد که اخیرا مجوزی از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است که در شهرک های مسکونی مسکن مهر، مدرسه علمیه احداث شود

معاون اداری مالی حوزه های علمیه با اشاره به طرح مباحثی چون بیمه پرسنل، طبقه بندی مشاغل، ابلاغ شرح وظایف نیروها و آموزش پرسنل در کارگروه منابع انسانی گفت: از دیدگاه های طرح شده، آنچه قابل پاسخ بود، پاسح اجمالی ارائه شد. آنچه جنبه عملیاتی دارد، پیگیری می شود و آنچه جنبه اجرایی – حداقل در معاونت اداری مالی- ندارد، به رسم امانت نسبت به آن اطلاع رسانی می شود تا معاونت یا بخش مربوطه از آن استفاده نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha