دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی: جوانان کشور ما سفیران خون شهدا و نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی هستند که باید اخلاق و فضیلت‌های اسلامی را در همه‌ شئونات خود تقویت نموده و به رخ جهانیان بکشند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)  و روز جوان اظهار داشت: اسلام دینی جامع و کامل است و برای همة اقشار جامعه برنامه مدوّن زندگی دارد، جوان و نوجوان از مباحث مهمی است که در اسلام به آن تأکید فراوان شده است که باید نسبت به این دوران اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: در متون اسلامی دورة جوانی حساس‌ترین دوره عمر، تعریف شده است که جوان باید در این مقطع حساس سنی به وظیفه مهم خود که کسب ایمان است بپردازد.

 امام جمعة میاندوآب تصریح کرد: افرادی که بتوانند در دوران جوانی به کسب ایمان اهتمام داشته و معارف اخلاقی را در خود تقویت کنند به هنگام پیری مانند ستاره‌ای خواهند درخشید.

وی حضرت علی‌اکبر (ع) را الگوی عملی جوانان مسلمان نامید و گفت:  همانطور که حضرت علی‌اکبر (ع) از لحاظ سیرت و صورت شبیه‌ترین فرد به پیامبر خاتم(ص) بود امروز هم جوانان ما باید تلاش کنند تا از حیث سیرت و صورت شبیه‌ترین فرد به نبیّ‌اکرم(ص) باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمانی در ادامه سخنان خود به بیان برخی از ویژگی‌‌های یک جوان اسلامی پرداخت و گفت: مؤمن و متدیّن بودن اولین شاخصة یک جوان اسلامی ا‌ست،‌ جوان متدیّن در هر عرصه‌ای که باشد قلّه‌های موفقیت را فتح خواهد کرد همانطوری که امروز جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و ... توانسته‌اند با اتکاء به ایمان و خودباوری به ایران در عرصه‌ی بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای ببخشند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی اخلاق و ادب را از دیگر ویژگی‌های یک جوان اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: جوانان مسلمان و بخصوص شیعه همانطور که گفته شد باید حضرت علی‌اکبر (ع) را الگوی خود قرار دهند، یکی از ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر (ع) ادب و اخلاق ایشان بود. امروز هم جوانان ما در همه‌ عرصه‌ها اخلاق اسلامی را جاری نمایند.

وی با تأکید بر اینکه ادب و اخلاق اسلامی زینت جوانان است خاطرنشان ساخت :جوانان کشور ما سفیران خون شهدا و نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی هستند و لازم است اخلاق و فضیلت‌های اسلامی را در همه‌ شئونات خود تقویت نموده و به رخ جهانیان بکشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمانی در پایان به حماسه اخیر ورزشی جوانان ایران اشاره کرد و یادآور شد: جوانان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی باید سفیران اخلاق اسلامی باشند تا جهانیان بدانند که هدف ما تنها ورزش نیست بلکه ما هدفی بالاتر از این امر یعنی همان احیای شعائر اسلامی و انسانی را دنبال می‌کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha