پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024

امام جمعه زاهدان با تاکید براینکه شادی های مهدوی باید در چارچوب شرع باشد گفت: نباید به بهانه شادی حرمت شکنی کنیم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفتگو  با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت امام عصر(عج) طی سخنانی با اشاره به وظایف منتظران در دوران غیبت اظهار داشت: اگر بنا باشد تبیین وظیفه ای برای منتظران در دوران غیبت تبیین گردد در درجه اول باید فرهنگ انتظار  و مفهوم منتظر را  به درستی تعریف  و بررسی کنیم.

وی با تاکید براینکه واژه انتظار بسیار مفهوم بلند و کارآمدی دارد افزود: اگر ما میهمانی را دعوت کنیم  و به انتظار او باشیم این انتظار بنا به اقتضای شرایط حاکم بر آن مهمان قطعا ویژگی های خاصی را برای امادگی جهت پذیرایی  می طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه ما منتظر قدوم مصلح کل بشری هستیم تصریح کرد: یکی از  اصلاحات منجی عالم بشریت مسئله جایگزینی عدل در جایگاه ظلم و جور است؛ یعنی هم جلوی ستم اجتماعی  و هم جلوی ستم فردی را خواهد گرفت.

به گفته وی، قطعا جامعه ای را که فرهنگ انتظار دارد  باید در خودش زمینه عدل و قسط را فراهم کرده و شرایط را برای ظهور فراهم کند.

این استاد حوزه، با بیان اینکه نمی شود ما منتظر مهمانی باشیم  ولی اقتضائات  آن مهمان را در خودمان ایجاد نکنیم، ابرازداشت: عقل ایجاب می کند اگر ما مهمانی را دعوت کردیم باید اقتضائات آن را آماده کنیم؛ حال این مهمان ما که آخرین تیر ترکش اصلاح  و بزرگترین مصلح عالم بشری است که نوید تشریف ایشان را از آدم تا خاتم داده اند لذا باید ما خود را برای پذیرش این اقتضائات (گسترش عدل و قسط و..) آماده کنیم.

وی تاکیدکرد:  ما باید خود را برای پذیرش حکومت جهانی آماده کنیم  و این وظیفه منتظران در ایام غیبت است.

امام جمعه زاهدان، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هرچه پرشور برگزار کردن جشن های ایام نیمه شعبان در خصوص ورود خرافات به این جشن ها هشدار داد و گفت:  شادی و نشاط که ما برای این مهمان بزرگورا در نظر گرفته ایم  باید دقیقا در چارچوب موازین شرعی باشد .

آیت الله سلیمانی، خاطرنشان ساخت: به یادمان هست که در برهه ای به خاطر موالید در مساجد عده ای  به کف زدن می پرداختند  که مقام معظم رهبری این حرکات را دور از شان مسجد  عنوان کردند؛ ما نباید به بهانه جشن های نیمه شعبان حریم شکنی کنیم  و برخی از مسایل  که در چارچوب نشاط دینی نمی گنجد را وارد این مسائل کنیم . 

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha