جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

دوره‌های ارتقاء تحصیلی طلاب سراسر کشور در شهر نورآباد استان لرستان برای دومین سال متوالی در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله نورآباد گفتگو با خبرنگارسرویس استانهای خبرگزاری حوزه، بااشاره به برگزاری دوره های ارتقایی طلاب در ایام تابستان از سوی مرکز مدیریت حوزه در چند مدرسه علمیه کشور اظهارداشت: هرساله با فرارسیدن ایام تابستان و تعطیلات حوزه ، مدارسی که واجد شرایط لازم باشند از سوی مرکز مدیریت به عنوان مدارس ارتقایی دروس طلاب در نظر گرفته می شوند که امسال مدرسه علمیه بقیة الله نورآباد واقع در استان لرستان، برای دومین سال متوالی  به عنوان یکی از این مدارس انتخاب گردید.

حجت‌الاسلام نیک‌رو با اشاره به ویژگی های شاخص برنامه های امسال اضافه کرد: این مدرسه با ارائه طرحی مدون و جامع علاوه بر دروس ارتقائی ، دوره های تکمیل نواقصی را نیز برای شرکت کنندگان ارائه کرده است.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله نورآباد، افزود:  در دروس ارتقائی امسال دروس اصلی ازجمله فقه و اصول نیز ارائه شده که در سال گذشته این دروس ارائه نشده بودند.

وی با بیان اینکه هر طلبه می تواند 2درس اصلی را برای دوره ارتقایی به دلخواه انتخاب نماید  تصریح کرد: علاوه بر دروس ارتقایی، طلاب در بخش ناقصی نیز می توانند دروسی را که از سال های پیش مانده انتخاب و مطالعه نمایند.

حجت الاسلام نیک رو، با بیان اینکه  این دوره ها مخصوص طلاب پایه دو تا شش می باشد تصریح کرد: هم اکنون بیش از140 طلبه  در این مدرسه مشغول گذراندن دوره های تابستانی هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تعداد متقاضیان ورود به این دوره بیش از 320 نفر بود که به دلیل کمبود فضای آموزشی رفاهی موفق به جذب بیش از 140 نفر شدیم.

به گفته ی وی طلاب پذیرش شده  از 12 استان کشور شامل ،زنجان،کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خوزستان و ...می باشند که در دوره‌ها تابستانی امسال ثبت نام کرده اند .

حجت‌‌الاسلام نیک‌رو  با بیان این مطلب که این دوره ها از 25 خردادماه سال جاری آغاز شده است گفت:این دوره ها به مدت 45 روزو برای طلاب  پایه های 2تا6 ارائه شده و تا 6 مردادماه (هفدهم ماه مبارک رمضان) ادامه دارد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد استان لرستان ، با بیان این که 11 استاد در این طرح طلاب را همراهی می کنند گفت :علاوه بر برنامه های آموزشی  و درسی، برنامه های دیگری هم چون فوق العاده فرهنگی وکرسی های آزاد اندیشی و درس اخلاق نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha