دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 316654
۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

امام جماعت مسجد بازار گلپایگان به تشریح فعالیت‌های این مسجد در ماه مبارک رمضان پرداخت.

حجت الاسلام علی افضلی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با بیان سوابق تبلیغی خود در مسجد بازار شهرستان گلپایگان گفت: از ابتدای دوران تبلیغ در این مسجد کلاسهای آموزش فقه بازار هر هفته در روزهای جمعه ‌برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت این مسجد در ایام اعیاد و وفیات مذهبی چشمگیر است به طوری که بعد از مسجد جامع دومین مسجد فعال شهرستان است که فعالیت‌های عمده‌ای نیز دارد.

امام جماعت این مسجد یادآور شد:  از جمله کارهای خوبی که در این مسجد صورت گرفته است راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه است که با کمک بازاریان جهت کمک به افراد نیازمند تاسیس شد.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان این مسجد با برنامه ریزی و حضور خیرین از مهمانان خدا پذیرایی می‌شود و بعد از افطار از جلسات درس اخلاق اساتید بهره‌مند می‌شوند.

امام جماعت مسجد بازارگلپایگان در ادامه به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کردوگفت: رمضان ماه بزرگ الهی است، ماهی که ایام و لیالی آن بسیار زیبا و دلگشا می باشد و نسیم آن جان و روح را می نوازد و غرق در لذات  معنوی می کند.

وی افزود: عظمت و شرافت این ماه به گونه ای است که پیامبر اسلام (ص) و ائمه دین (علیهم السّلام) از مدت  ها قبل در انتظار آن به سر می بردند و در آستانه ورود به فضای پاک و ملکوتی اش نشاط و شوقی خاص بر آنان  غلبه می کرد و خویشتن را مهیا برای درک کامل لحظات زیبا و روح افزای آن می نمودند.

 جت الاسلام افضلی در بخشی از سخنان خود به صبر در ماه رمضان اشاره کرد و افزود:  صبر یکی از فضیلت های اخلاقی در اسلام است که به تحصیل آن بسیار تأکید شده است ، زیرا شخص سالک به سوی قرب الهی با داشتن این صفت اخلاقی است که می‌تواند با نشیب و فرازها ، مشکلات ، محرومیت ها ، مصیبت ها و مانند آن دست و پنجه نرم کند و به مقصود خود نائل آید.

وی یادآور شد: از آیات و روایات اسلامی چنین استفاده می‌شود که صبر : عبارت است از درجه ای از ایمان و داشتن نوعی توانائی فکری آنی و عکس العمل مناسب در برابر سه وضعیت ، اطاعت ، معصیت و مصیبت ،و صابر کسی است که با اعتماد به نفس و تدبیر در آن سه حالت خود را نبازد .

این فعال تبلیغی در پایان افزود: ماه رمضان ، ماه خیر و برکت، ماه نزول رحمت، ماه میهمانی و ضیافت الهی، ما را به فضایی معنوی و غیرقابل وصفی می کشاند، فضایی که آکنده از عشق به خداو دنیایی از صفا و صمیمیت است و یک ماه به طول می انجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha