جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

رئيس پژوهشكده كلام اهل‌بيت‌(ع) پژوهشگاه قرآن و حديث گفت: یکی از مسائلی که امروز مورد توجه ما قرار گرفته است، پاسخ‌گويی به سؤالات و شبهات اديان شرقی نسبت به اسلام است که آموزه‌های ناب اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، امروز، (10مرداد) در نشستی با اصحاب رسانه بازاندیشی علوم انسانی بر اساس حدیث را ضروری دانست و گفت: پژوهش‌های دينی در جهان اسلام سابقه زيادی دارد اما پژوهش‌های نوآورانه كه رابطه حديث را با علوم جديد پيوند بزند در حوزه جهان اسلام كم سابقه است.

وی با بیان اینکه علوم انسانی را باید از نظر علم حديث بازانديشی كنيم افزود: امروز با توجه به نیازهای گسترده و خلأهای موجود در جامعه‌، لازم است تا علوم انسانی ازنظر علم حدیث بازخوانی نمود.

رئیس پژوهشکده کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام حضور پژوهشگاه قرآن و حديث در این عرصه را حضوری مبارک دانست و گفت: در پژوهشگاه قرن وحدیث بر خلاءهای موجود تمرکز خواهیم یافت و از پژوهش‌های تكراری پرهيز خواهيم نمود، ریکرد پژوهشی ما دراین عرصه، همگی ناظر به نیازها و به عمدتا‌ به صورت ابتکاری می‌باشد.

وی با اشاره به تشکیل 4 گروه علمی در پژوهشکده کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام اظهار داشت: گرروه علمی روش‌شناسی دانش كلام، گروه علمی تاريخ علم كلام، گروه علمی مطالعات موضوعی در كلام اهل‌بيت(ع) و گروه مطالعات تطبيقی در این پژوهشکده مشغول فعالیت پژوهشی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی با بیان اینکه تاريخ علم كلام تا كنون بیشتر توسط مستشرقان مورد توجه قرار گرفته شده است افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، پژوهشگاه قرآن و حديث به دنبال ورود گسترده در عرصه علم کلام است تا میدان را از مستشرقان بگیرد.

وی در تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی از سوی این پژوهشکده گفت: یکی از مسائلی که امروز مورد توجه ما قرار گرفته است، پاسخ‌گويی به سؤالات و شبهات اديان شرقی نسبت به اسلام است که آموزه‌های ناب اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌اند؛ امروز شاهدیم که شبهات گسترده از سوی دین‌نماها و عرفان‌نماها وارد جامعه می‌شود که باید پاسخگویی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha