جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون 305 عنوان کتاب و در مجموع 859 جلد کتاب در 248 هزار صفحه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث، با اشاره به دلایل چگونگی تاسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، اظهار داشت: آیت الله ری شهری در سال 1347 با تحقیقاتی متوجه می شود که در زمینه حدیث، موسوعه ای وجود ندارند که در اختیار محققان باشد.

وی تصریح کرد: آیت الله ری شهری طی 15 سال به تنهایی تمام احادیث شیعه و سنی را بررسی می کند که حاصل تلاش ایشان موسوعه و دانشنامه میزان الحکمه است.

مشاور عالی موسسه علمی فرهنگی قرآن و حدیث با بیان اینکه این موسسه در سال 1374 با پیام مقام معظم رهبری تاسیس شد، خاطرنشان کرد: در دنیا شبیه این مرکز که در خصوص حدیث به مطالعه و پژوهش بپردازد، وجود نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار با اشاره به اینکه پژوهشکده علوم و معارف حدیث همزمان با تأسیس مؤسسه فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر سه پژوهشکده اخلاق و روانشناسی، تفسیر اهل بیت(ع) و کلام اهل بیت(ع) به این پژوهشکده اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: هشتم تیر ماه سال جاری تبدیل این پژوهشکده به پژوهشگاه قرآن و حدیث در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار با تاکید بر اینکه تشکیل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ایده ای ابتکاری در راستای توجه به علوم حدیث بود، ابراز داشت: این پژوهشگاه به دنبال این  است تا مرجعیت توأمان قرآن و حدیث که در حدیث ثقلین بیان شده، در همه ابعاد گسترش یابد.

وی تصریح کرد: استنباط دقیق از آموزه‌های علوم و معارف اسلامی بر پایه متون ارزشمند قرآن و حدیث، دفاع از معارف قرآن و حدیث و پاسخگویی به مسائل بنیادین و نظری در حوزه معارف اسلامی از جمله اهداف پژوهشگاه قرآن و حدیث است.

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون 305 عنوان کتاب و در مجموع 859 جلد کتاب در 248 هزار صفحه منتشر شده است.

برنجکار با بیان این که چاپ دانشنامه امام حسین(ع) و دانشنامه امیرالمومنین(ع) در قالب 14 جلد از فعالیت‌ های پژوهشگاه قرآن و حدیث است، تصریح کرد: ترجمه 51 عنوان کتاب به زبان‌های مختلف نظیر فارسی، اردو، عربی، ترکی استانبولی و... را از دیگر فعالیت‌های این پژوهشگاه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه قرآن و حدیث تاکنون سی افتخار در جشنواره های مختلف به دست آورده است، گفت: دستاوردهای این پژوهشگاه در جشنواره‌ های کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه و... حائز رتبه‌های برتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha