دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

یکی از تکالیف مومنین در روز عید فطر پرداخت زکات فطره است که با پرداخت آن بلاها، مشکلات، رنج ها و بیماری ها از انسان دور می شود.

معاون تبلیغ و و تهذیب حوزه علمیه گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، گفت: عید فطر به معنای بازگشت به پاکی ها و بازگشت به فطرت اولیه انسان می باشد.

وی با بیان اینکه همه انسان ها با فطرت پاک آفریده شده اند، افزود: البته در مسیر زندگی آلودگی‏ها و زنگارهایی بر روح و جان انسان می نشیند که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای از بین بردن این تیرگی‏ها است.  

حجت‌الاسلام محمد لاکانی با اشاره به تکالیفی که در روز عید فطر بر عهده مسلمانان است، اظهار داشت: یکی از تکالیف مومنین در روز عید فطر پرداخت زکات فطره است که با پرداخت آن بلاها، مشکلات، رنج ها و بیماری ها از انسان دور می شود.

حجت الاسلام لاکانی با تاکید براین نکته که زکات فطره سایر واجبات همچون نماز و روزه و حج، برعهده مومنین است، خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که علاوه بر روزه داران به افرادی که به دلیل عذر شرعی و یا بیماری موفق به روزه داری نشدند و یا کسانی که حتی به عمد از روزه داری در ماه رمضان اجتناب کردند نیز پرداخت زکات واجب است.

وی گفت: یکی از مهمترین مصادیق مصرف زکات فطره، کمک به محرومین و فقیران و مستمندان است و البته مستحب است که اگر در اقوام و خویشاوندان و یا همسایگان و اهل محل مستمند و فقیری وجود دارد فرد زکاتش را به همانان پرداخت نماید و اما در صورت پیدا نکردن فقیر در میان اطرافیان باید زکات به مراکز خیریه همچون کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی و ... پرداخت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha