دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر پرداخت به موقع فطریه گفت: پرداخت زکات فطره برطرف کننده مشکلات و بلایا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، همزمان با پایان ماه مبارک رمضان، طی سخنانی در جمع روزه داران با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اظهار داشت: حضرت رسول روزه گرفتن در ماه رمضان را عامل دور شدن شیطان از انسان می‌داند.

وی در ادامه روایت بر صدقه دادن به ویژه در این ماه، توبه کردن، مراقبت از اعمال و انجام عمل صالح تأکید کرد و گفت: برای هر چیز زکاتی است و زکات بدن و جسم، روزه است.

عضو خبرگان رهبری با توجه به همزمانی ماه رمضان با فصل تابستان، به روایتی از امام صادق (ع) اشاره و افزود: هر کس برای خدا و با نیت خالص یک روز از روزهای گرم را روزه بگیرد و تشنگی بر او عارض شود، خداوند هزار ملک را موکل می‌کند که او را نوازش کنند و وقت افطار را به او بشارت دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در این ماه دعاها مستجاب، اعمال مردم مورد قبول خداوند و توبه هایشان پذیرفته شده باشد؛ چرا که در روایت آمده است"کسی که در ماه رمضان توبه اش پذیرفته نشود، باید منتظر ماه رمضان سال بعد باشد، مگر این که روز عرفه را درک کند".

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود در مورد زکات فطره گفت: زکات فطره بر همگان واجب است و ارتباطی به گرفتن یا نگرفتن روزه ندارد.

وی با بیان این که پرداخت زکات فطره برطرف کننده بلایا و گرفتاری هاست، ادامه داد: میزان زکات فطره، معادل سه کیلوگرم گندم یا جو یا برنج یا خرماست که با احتساب گندم تقریبا به ازای هر نفر 3 هزار تومان می‌شود.

برپایه این گزارش، دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در اطلاعیه‌ای با آرزوی قبولی طاعات و عبادات میهمانان ضیافت الهی، اعلام کرد؛ نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله طباطبایی‌نژاد، راس ساعت 30/7 صبح در میدان  امام (ره) اقامه می‌شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha