دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

عضو خبرگان رهبری گفت: خوشحالی و شادمانی انسان در روز عید فطر به جهت دریافت پاداش یک ماه روزه داری، از سوی خدای متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک عید سعید فطر به عموم مسلمانان، ابراز داشت: کلمه عید در بین مردم زیاد تکرار می شود و مردم با این کلمه به خوبی آشنا هستند؛ چرا که عید یادآور انس و شادی و نشاط است.

وی افزود: برخی از اعیاد، مربوط به آداب و رسوم ملت هاست همچون عید نوروز که در ایران جایگاه خاص خودش را دارد و به واسطه این عید مردم به صله رحم می پردازند و با رفت آمد و دید و بازدید هایی که انجام می دهند، بسیاری ازکدورت ها برطرف می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: اما برخی اعیاد ریشه آسمانی و الهی دارند همچون عید غدیر که سبب تکمیل رسالت پیغمبر اسلام(ص) و معرفی امامت و ولایت دین به مردم شد و به استمرار رسالت است؛ در چنین روزی نیز وقتی که انسان در سایه امامت و ولایت ساخته می شود و با آموزه های اسلام پرورش می یابد، به طور یقین این امر خوشی و شادی فراوانی به همراه دارد.

وی با تاکید بر این که عید فطر نیز از جمله دیگر اعیاد بسیار مهم آسمانی است، گفت: احادیث و روایات فراوانی درباره این عید سعید و بزرگ وارد شده است که نگاهی به آن ها حاکی از اهمیت ماجراست.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع خداوند متعال در این روز عید به روزه داران پاداش و جایزه می دهد و طبعاً انسان برای گرفتن این جایزه خوشحال است.

وی افزود: پروردگار عالم به جهت احترام روزه داران به ماه مبارک رمضان به آنها خلعت و پاداش می دهد و این خلعت نشاط آور و شادی آور است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha