جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد خطر از سرگیری فعالیت اطلاعاتی آمریکا در عراق هشدار داد و خاطر نشان کرد: امکان همکاری امنیتی فقط از طریق پیمان امنیتی میان بغداد و آمریکا وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حبیب الطرفی نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در پارلمان این کشور گفت: از سرگیری اقدامات امنیتی آمریکا در عراق با وجود تثبیت حاکمیت ملی در این کشور خطرناک است و هرگونه همکاری که موجب نقض حاکمیت ملی عراق باشد محکوم است.

طرفی افزود: بر همین اساس درخواست وزارت امور خارجه عراق از آمریکایی ها برای برپایی مرکز اطلاعاتی آمریکا و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق بدون موافقت پارلمان امکان پذیر نیست.

یادآور می شود هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق روز شنبه از دولت آمریکا خواسته بود برای مقابله با تروریسم مقرّی برای کارشناسان امنیتی و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در عراق برپا کنند.

زیباری در سخنان مطبوعاتی خود گفت: این امکان وجود دارد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی برای همکاری با عراق در مبارزه با تشکیلات القاعده در این کشور مستقر شوند چون کشور مطبوعش برای نظارت و تحلیل اطلاعاتی به همکاری آمریکا نیاز دارد.

* واکنش جریان صدر به اظهارات وزیر امور خارجه

روز یکشنبه گروه الاحرار وابسته به جریان صدر، ضمن رد کردن درخواست زیباری خطاب به او گفتند: این درخواست شما موجب می‌شود آمریکایی که از در بیرون رفته از پنجره بازگردد. لیست عراقی نیز ضمن انتقاد از این درخواست زیباری آن را غیر قابل توجیه دانست و تاکید کردند که روابط میان عراق و آمریکا باید در چهارچوب پیمان امنیتی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha