شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

پیدایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل ربا، پرخاشگری و خشونت، معماری و ساخت و ساز غیر اسلامی و... به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی وشبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی در شهرکرد، طی سخنانی، سبک زندگی را روش و شیوه زندگی بر اساس باورها و اعتقادات انسان دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی نخستین بار توسط رهبر فرزانه انقلاب مطرح شد که با توجه به اهمیت این موضوع و تاکیدات مقام معظم رهبری این بحث باید با جدیت پیگیری گردد.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی تنها راه نجات انسان امروزی است افزود: پیدایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل ربا، پرخاشگری و خشونت، معماری و ساخت و ساز غیر اسلامی و... به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی می باشد.

این استاد حوزه، با اشاره به مشکلات تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر اولاد به عنوان معضلات بزرگ  جامعه امروز ، گفت:  ترویج فرهنگ غرب بر این مشکلات دامن می زند در صورتیکه دین اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه کامل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه ابرازداشت: باید ببینیم قرآن مومن رستگار را چگونه معرفی می کند؛ قرآن در سوره مومنون به ویژگی های انسان مومن از جمله خشوع در نماز و اعراض و دوری از لغو اشاره کرده است.

وی اذعان داشت : اولین صفت مومن واقعی این است که در نمازش خشوع داشته باشد و خشوع یعنی توجه و حضور قلب که روح نماز خشوع است.

به گفته ی این استاد حوزه، فراغت مکان، فراغت زمان و فراغت قلب سه مقدمه حضور قلب می باشد .

وی تاکید کرد : مومن کسی است که از لغو اعراض کند و لغو یعنی کار بیهوده و بی هدف و هر چیزی که ذکر و یاد خدا در آن نبوده و هدف عقلایی ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت : لهو، کاری است که در آن گناه و حرام است یا انسان را به سوی حرام می کشاند، مثلا موسیقی حرام موسیقی است که در آن لغو و لهو و باز دارندگی ازیاد خدا باشد.

وی در همین زمینه با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا بیان داشت : باور ، عمل صالح ،یاد خدا و دفاع از مظلوم چهار ویژگی  شعر خوب است .

سخنران این نشست با اشاره به شبهات وارد شده در اینترنت و سایت ها که ایمان جوانان رانشانه گرفته است ، خاطرنشان ساخت:: بسیاری از این شبهات سطحی بوده و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری رفع می گردد که در این زمینه روحانیت نقش  تاثیر گذار و مهمی بر عهده دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha