جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مجلس اعلای شیعیان لبنان دیروز مراسم رسمی برای یادبود شهدای انفجارهای تروریستی اخیر لبنان در رویس(منطقه شیعه نشین) و طرابلس(منطقه اهل سنت) برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این مراسم که در سالن وحدت ملی برگزار شد، شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و دینی و امنیتی و اجتماعی و در راس آنها بشارة الراعی اسقف مارونی، شیخ نعیم حسن شیخ عقل طایفه دروزیان، مروان شربل وزیر کشور دولت موقت، رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و شیخ بکر الرفاعی نماینده مفتی لبنان و نمایندگان احزاب و نیروهای ملی لبنان شرکت داشتند.

شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در سخنان خود بر وحدت و ضرورت دوری از فتنه ها و همکاری برای دست یابی به ثبات تاکید کرد و گفت: زخم طرابلس زخم تمام ضاحیه است و همه باید برای لبنان متحد شوندوی قربانیان ضاحیه و طرابلس را افرادی بی گناه دانست که قربانی تفرقه گشته اند.

وی افزود: ما آماده ایجاد وحدت و همکاری و ارائه هر کمکی در راه وحدت لبنان و زندگی مشترک هستیم.

شیخ قبلان از سیاسون لبنان خواست برای گفتگو در راه وحدت کلمه تلاش کنند تا عید ما عید محبت و صلح و ثبات باشد.

* اسقف مارونی:اتفاقات ضاحیه همه لبنان را مجروح ساخت

بشارة الراعی اسقف اعظم مسیحیان مارونی هم در این مراسم گفت: ما برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت قربانیان انفجارهای رویس به اینجا آمده ایم تا تاسف و اندوه فراوان خود را به خاطر این حادثه ابراز کنیم.

وی افزود: اندوه و درد ما فراوان است چون اتفاقات اخیر ضاحیه همه لبنان را مجروح ساخته است.

الراعی بیان داشت: اگر ملت لبنان متحد بودند و سیاسیون نیز با هم به تفاهم میرسیدند این انفجارها رخ نمیداد.

وی بر ضرورت تفاهم و گفتگو و آشتی تاکید کرد چرا که در صورت فقدان این امور همه ما باید بهای سنگینی بپردازیم.

اسقف مارونی خاطر نشان کرد: بستگان این قربانیان و تمام زیان دیدگان این حادثه افرادی سخاوتمند هستند چرا که جان خود را در راه لبنان و منافع ملی فدا کرده اند.

* اظهارات شیخ دروزی های لبنان

از سوی دیگر شیخ نعیم حسن شیخ دروزی های لبنان نیز بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرد و خواستار حمایت از میشل سلیمان رییس جمهور لبنان و ارتش لبنان شد و گفت: تمام مسؤولان باید احساس مسؤولیت کنند و به گفتگو روی بیاورند.

شیخ حسن اظهار امیدواری کرد که انفجارهای اخیر لبنان فرصتی برای بازگشت به گفتگو باشد.

* وزیر کشور: جلوی فتنه انگیزی مذهبی را می گیریم

مروان شربل وزیر کشور دولت موقت نیز گفت: نیروهای امنیتی با تمام امکاناتی که در اختیار دارند امنیت تمام اراضی کشور را به دست گرفته اند.

وی اشاره کرد که همبستگی میان ضاحیه و طرابلس و اظهار نظرهای مردم لبنان در این مدت نشان دهنده وحدت میان ملت است و افزود: من به جنایتکارانی که این عملیات تروریستی را اجرا کرده اند میگویم که نمیتوانند در لبنان فتنه شیعه و سنی ایجاد کنند.

شربل اظهار امیدواری کرد که حوادث اخیر طرابلس و ضاحیه نقطه پایان اندوه مردم لبنان باشد و بار دیگر جان به تن لبنان باز گردد.

وی افزود: اکنون خون تمام طوایف لبنان برای نجات لبنان درهم آمیخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha