دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

یکی از علمای سرشناس عراق گفت: تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای دور ساختن ایران و سوریه از قدرت و تکنولوژی، با شکست مواجه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علت‌های اوضاع اسف‌بار عراق و کشورهای منطقه، جنگ‌های پی در پی و اختصاص بودجه‌های کلان از سوی مستکبران برای ساخت اسلحه و تولید بمب‌های اتمی می‌باشد.

وی در این زمینه به جنگ عراق با ایران اشاره کرد که هزینه‌های سنگینی را به دو کشور تحمیل کرد، در حالی که این هزینه ها باید صرف سازندگی و توسعه و پیشرفت این دو کشور می‌شد.

آیت الله مدرسی در مورد توطئه‌های استکبار جهانی برای تحمیل سلطه اسراییل بر کشورهای اسلامی نیز هشدارد داد و خاطر نشان کرد که این توطئه‌ها، از طریق ایجاد جنگ‌ها و کشتار جوامع اجرا می‌شود.

* تلاش های بیهوده رژیم صهیونیستی در منطقه

وی بیان داشت: تلاش‌های اسراییل برای دور نگاه داشتن ایران و سوریه از قدرت و تکنولوژی، تلاش‌هایی بیهوده و محکوم به شکست می‌باشد.

این عالم مقیم کربلا رژیم صهیونیستی را کشوری ساختگی با ملتی جعلی دانست که بالاخره از بین خواهد رفت و  خاطرنشان کرد: جهان اسلام در حال پیشرفت دائم و اسراییل در حال عقب‌گرد دائم است.

* جرقه جنگ در منطقه به نابودی اسرائیل می انجامد

وی افزود: در طول تاریخ تمام تلاش‌های اسراییل برای ویران ساختن کشورهای اسلامی و خاموش ساختن حرکت آنها با شکست مواجه شده است. وی در ادامه در مورد ادامه دادن اسراییل به توطئه و نقشه کشی برای ایجاد جنگ هشدار داد؛ چرا که این توطئه‌ها منجر به نابودی خود اسراییل و تبدیل شدن منطقه به جهنم می‌شود.

* روسای کشورها عقل و حکمت را به کار گیرند

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد که مشکلات اقتصادی جهان ریشه در عدم به کار گیری روش مستقیم برای رهایی از رکود اقتصادی دارد. ایشان خطاب به رؤسای جمهور کشورهای نشست 20 در روسیه از آنها خواست عقل و حکمت را در رفتار خود به کار گیرند تا منطقه را از بحران کنونی نجات دهند.

* علما، منطقه را در راه ایمان قرار دهند

وی همچنین خطاب به علما و حکمای جهان، از آنها خواست با اظهار نظر و اقدامات عملی خود، منطقه را در راه ایمان و هدایت قرار دهند تا مردم منطقه از انرژی‌ها و امکانات منطقه به صورت پیوسته استفاده کنند.

آیت‌الله مدرسی خاطرنشان کرد: جهان امروز نیازمند بازگشت به شیوه‌ای الهی در بهره‌برداری از نعمت‌ها برای بنای تمدن‌ها می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha