جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 319120
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴

پایگاه خبری الوطن مصر در گزارشی مفصل، مشروح جلسه بازجوئی از محمد مرسی، رئیس جمهور معزول مصر را منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این پایگاه خبری که دارای گرایش ضد اخوانی و ارتباطات بسیار نزدیک با دولت موقت مصر است، متن کامل صورت‌جلسه‌های بازجوئی از محمد مرسی در خصوص اتهام او درباره حمله و کشتار تظاهر کنندگان در 30 ژوئن موسوم به "اتفاقات اتحادیه" را که به همراه دیگر رهبران اخوان دستگیر شد منتشر کرد.

برپایه این گزارش، رئیس جمهور معزول مصر، طی چند ساعت بازجوئی و در پاسخ به تمام سؤالات دادستان تنها به گفتن این جمله اکتفا کرده است " الاستجواب غير قانونى لأنى رئيس الجمهورية الشرعى" (بازجوئی غیر قانونی است و من رئیس جمهور قانونی هستم). محمد مرسی در این بازجوئی‌ها حتی حاضر نشد به سؤالات اولیه بازجویان، درباره مشخصات سجلی خود نیز جواب دهد و تنها با جمله فوق جواب آنها را داده است.

در این جلسه غیر از دادستان و بازجویان آقای سید عبدالعزیز عامر از سوی سندیکای وکلا به عنوان وکیل تسخیری در جلسه حضور داشته است.

در پایان بازجوئی‌ها مقرر شد آقای مرسی تا تکمیل تحقیقات به مدت 15 روز دیگر زندانی شود و پس از آن درباره بقیه اتهامات بازجوئی‌ها به عمل آیند. کمیته بازجوئی همچنین پیشنهاد کرده است، جلسه دادگاه در اسرع وقت برگزار شود.

متن کامل این بازجویی به زبان عربی را می‌توان از طریق این لینک دنبال نمود:

http://www.elwatannews.com/news/details/309661

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha