دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این که اگر در دوران جنگ تحمیلی ایثار جوانان نبود، شکست می‌خوردیم، گفتند: مسئولان باید بدانند که تحدید نسل، آینده کشور را نابود می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع)، اظهار داشتند: با رویت هلال ماه محرم دو حادثه که تأثیرات بزرگی در تاریخ اسلام گذاشته اند، در ذهن انسان زنده می شود.

معظم له،‌ اولین حادثه را هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و دیگری هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و سپس به کوفه عنوان کرده و گفتند: این دو حادثه ضامن بقای اسلام شدند.

ایشان با اشاره به تأثیرگذاری قیام عاشورا در تاریخ اسلام، خاطر نشان کرد:‌ عاشورای امام حسین ضامن بقای اسلام بود و باید گفت"الإسلام، محمدي الحدوث، حسيني البقاء".

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود، رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران را از با فضیلت‌ترین کارها برشمرد و ابراز داشتند: در میان تمام ملت‌های دنیا عزت نهادن به شهدا و بازماندگان جنگ امری طبیعی است؛ البته آنها با نگاه میهن پرستانه این کار را انجام می دهند، ولی ما با نگاه اسلام گرایانه.

این مرجع تقلید، ارزش نهادن به فرهنگ جهاد و شهادت و صیانت از آن را از ارزش های نظام اسلامی دانسته و یادآور شدند: شهدا سرفرازانه به سوی جبهه‌‌ها رهسپار شدند و اگر روحیه ایثار وجود نداشت، صدام و صدامیان، ایران اسلامی را تصرف می کردند.

معظم له همچنین با انتقاد از سیاست کاهش جمعیتی، تأکید کردند: اگر در دوران جنگ تحمیلی ایثار جوانان نبود، شکست می‌خوردیم؛ مسئولان باید توجه داشته باشند که تحدید نسل، آینده کشور را نابود می کند

رییس موسسه امام صادق(ع) در پایان با اجرای سیاست افزایش جمعیت در دیگر کشورها، ابراز امیدواری کردندکه ‌مشکل تحدید نسل در کشور برطرف گردد.

درابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این نهاد ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha