چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

محقق وپژوهشگر یمنی گفت:وهابیت به معنای واقعی فرقه ای مشرک است و باید با استدلال قرآن و منابع اسلامی آن‌ها را هدایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ دکتر عصام العماد محقق و پژوهشگر یمنی در نشست علمی وهابیت در چالش با مقتضیات زمان(جهادنکاح،رضاع کبیر) که عصر امروز با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی از جمله دکتر «یوسف گاربی سف» معاون اسبق مفتی مسلمانان روسیه، درموسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)،برگزار شد،در سخنانی گفت: باید اندیشه اساسی و زیربنای وهابیت که عملیاتهای انتحاری انجام می‌دهند، به طور ریشه‌ای و مبنایی مورد بررسی قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر یمنی با بیان این که باید جنبه های گوناگون رفتار وهابیت را مورد بررسی قرار دهیم چراکه مبانی تفکرات، وهابیت برای بریدن سرهای شیعیان،برگفته از اعتقادات آنان است، اظهار داشت: متاسفانه وهابیت با استدلال به احادیث به ذبح سر انسان می‌پردازد و معتقد است، اسلام، اجازه سربریدن را داده و لذا بهترین وسیله برای کشتن انسان سربریدن است.

وی با بیان این که کسی تا کنون مانند شهید مطهری وهابیت را مورد نقد قرار نداده است گفت: مبنای اندیشه وهابیت بر شرک استوار است، باید توحید و خدا شناسی را برای آنها تبیین کنیم؛ چرا که توحید وهابیت عین و مصداق واقعی شرک به ربوبیت است.

این محقق و پژوهشگر یمنی اضافه کرد: وهابیت به معنای واقعی فرقه ای مشرک است که در کارهای خدای متعال دخالت می‌نماید به طوری که آنها می‌گویند، توسل نباید کرد چرا که این کار مخصوص خدای متعال است.

این محقق و پژوهشگر یمنی اضافه کرد: بنا به مبنای وهابیت توسل به شخص حضرت محمد(ص) شرک است که این برخلاف مبانی دینی است و به تعبیر شهیدمطهری، وهابیت به خدا و حضرت محمد(ع) مشرک هستند.

عصام العماد با بیان این که باید درحوزه های علمیه پایانامه هایی در رابطه با بررسی آرا وهابیت و استشهاد آنان به قرآن را مورد بررسی قرار داد، بیان داشت:کسانی که پشت پرده این جنایات قرار گرفته اند ، انسان‌های بسیار خطرناکی هستند ولی افرادی که عملیات‌ها را انجام می‌دهند، در جهالت محض قرار دارند باید آنها را بیدار کرد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی با بیان این که باید با مبانی علمی درست و استدلات قرآنی، مبانی وهابیت را مورد نقد بررسی قرار دهیم گفت: افرادی که می‌خواهند عملیات تروریستی انجام دهند، در سایت ها می‌نویسند، «دلیل بیاورید که اشتباه کرده ایم»، لذا این ها نیازمند، راهنمایی هستند.

وی با بیان این که باید استدلات قرآنی را در محافل وهابیت تزریق کنیم اضافه کرد: کسی که حاضر است در راه خدا جان بدهد، قطعا می‌تواند هدایت پیدا کند ،به شرطی که وارد بر آنها شده و آنها را بسوی مکتب اهل بیت (ع) هدایت کنیم.

این محقق و پژوهشگر در پایان با بیان این که وهابیت را نباید تنها با مبانی علمی نقد کرد، گفت: باید افرادی که در عملیات انتحاری شرکت می‌کنند را با مبانی تشیع آشنا کرد.

.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha