جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

خاصیت مجوز رهبر معظم انقلاب این بود که اگر مذاکره هسته‌ای با آمریکایی‌ها منجر به شکسته شدن تحریم‌های ظالمانه می‌شد، راه رشد و پیشرفت به دست آمده و اگر هم توافقی حاصل نمی‌شد، به جهان ثابت کرده بودیم که اهل منطق و استدلال هستیم؛ بنابراین ما بازی دو سر بردی را شروع کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا زاکانی، شب گذشته در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم با بیان خاطرانی از 8 سال دفاع مقدس، گفت: رزمندگان در اوج عزت، در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند و افتخار آفرین شدند.

وی همچنین به مسئله هسته ای اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز حق مسلم ملت ایران اسلامی است و صف آرایی غرب در مقابل ما به واسطه نادیده گرفتن این حق است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران هیچ گاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و فتوای مقام معظم رهبری در این زمینه کاملا شفاف و گویاست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این که انرژی هسته ای بیش از هزاران فایده دارد، افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی با اجازه و حمایت مقام معظم رهبری در راستای مصالح و منافع ملت، با طرف های مقابل به مذاکره پرداخت؛ البته رهبر معظم انقلاب در دوره های گذشته مذاکرات نیز به آقایان جلیلی و صالحی نیز این اجازه را داده بودند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری راه را باز کرده و خطوط قرمزی را بیان کردند و خاصیت مجوز رهبر معظم انقلاب این بود که اگر مذاکره هسته ای با آمریکایی ها منجر به شکسته شدن تحریم های ظالمانه می شد، راه رشد و پیشرفت به دست آمده و  اگر هم توافقی حاصل نمی شد، به جهان ثابت کرده بودیم که اهل منطق و استدلال هستیم؛ بنابراین ما بازی دو سر بردی را شروع کردیم .

زاکانی تاکید کرد: توافق اولیه صورت گرفته در ژنو کف و سقفی را برای مطالبات ما فراهم کرده است که می بایست با هوشمندی سقف مورد نظر خویش که تبدیل شدن به کانون موثر تولیدکننده حوزه هسته ای در سطح منطقه و بهره مندی از همه مواهب صلح آمیز آن است را پیگیری نموده و ذره ای از این حق مسلم کوتاه نیاییم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز غرب به مذاکره با ایران، یادآور شد: آمریکایی ها با مشکلات درونی زیادی مواجه هستند و همه دنیا می داند که نیازمند تفاهم با ایران بوده اند.

این فعال سیاسی در ادامه اشاره ای هم به روند دستیابی ایران به فناوری بومی هسته ای کرد و گفت: علی رغم تحریم ها و تهدیدات، دانشمندان ایرانی  با تلاش 18ماهه توانستند به تولید صفحات  سوخت دست یابند.

وی با اشاره به شجاعت دانشمندان هسته ای ایران، به ذکر خاطره ای از شهید شهریاری پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از تهیه یکی فرمول های هسته ای توسط شهید شهریاری، به او پیشنهاد ده میلیارد تومان می شود، اما می گوید من  معادله را برای اسلام نوشته ام و چیزی در قبالش نمی خواهم؛ وقتی هم هنگام نوشتن این فرمول به مشکلی بر خورده بود، دو رکعت نماز خواند، معادله را تکمیل  کرده بود.

زاکانی با بیان این که ما هیچ مشکلی با بازدید ماموران آژانس نداریم، ابراز داشت: ماموران آژانس منعی برای بازدید ندارند، ولی بهانه گیری می کنند.

وی تصریح کرد: از نظر نظام سلطه مواجهه مطلوب با فن آوری هسته ای ایران و به عبارتی ایجاد اهرم فشار برای تسلیم کردن ملت غیور ایران اسلامی و مسوولان کشور در شش سطح قابل بررسی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: مطلوبترین صورت، نفی حق غنی سازی ایران و فراتر از آن انقراض فن آوری هسته ای و از بین بردن دانش مربوطه و دانشمندان این مرز و بوم بود که مستکبران برای رسیدن به آن از هیچ کاری از جمله خرابکاری صنعتی(ویروس استاکس نت و ...)، ترور ناجوانمردانه دانشمندان و یا تحریم ظالمانه دریغ ننمودند.

این نماینده مجلس افزود: برای این سطح، آمریکا و متحدانش تاکنون همه کار کرده اند، اما مقاومت مردم خدامدار ایران و راه طی شده توسط دانشمندان هسته ای ما بی بازگشت و غیر قابل انهدام است و در این خصوص دشمنان نیز نا امید شده اند.

زاکانی با بیان این که آمریکا  برای عدم دسترسی ایران به انرژی هسته تمام تلاش خود را به کار گرفت، بیان داشت: حد بالای خواسته های آنان به تعبیر خودشان، جلوگیری از فرار هسته ای و به عبارت دیگر عدم دستیابی ایران اسلامی به بمب هسته ای است.

وی افزود: در این خصوص نیز کاربرد غیر صلح آمیز و بمب هسته ای خط قرمز ایران اسلامی است و موج سازی دشمنان ما نیز جنبه تبلیغاتی و فریب افکار عمومی جهانیان را دارد، لذا پیش از این، عدم اعتقاد به این موضوع از سوی رهبری معظم انقلاب و مسئولان کشور بارها اعلام شده است و آژانس انرژی اتمی نیز همیشه صدق گفته ما را تایید کرده، مستکبران جهان با ذکر احتمالات بی مبنا، با ایران هراسی به فریب افکار عمومی پرداختند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال سوم برخورد غربی ها با ایران، یادآور شد: قبول برخورداری از حق غنی سازی ایران تا حدی که با توسعه آن ایران به یکی از قطب های این صنعت در جهان تبدیل نشود، لذا خواسته مطلوب تر دشمنان در همین راستا محدود سازی تولید اورانیوم غنی شده در ایران تا سرحد تامین نیازهای داخلی کشور است.

زاکانی با بیان این که غنی سازی در داخل کشور حق مسلم مردم است تاکید کرد: ضمن تاکید بر غنی سازی در داخل کشور و پیگیری این حق مسلم، در ادامه نیز نباید زیر بار سقف گذاری برای تولید و محدود کردن ما در استفاده تجاری از این موهبت الهی شویم.

وی، عملکرد غربی ها را ناجوانمردانه خواند و گفت: غربی ها بخصوص آمریکا در کمال ناجوانمردی برای فشار بر مردم ایران حتی از دادن مواد رادیو اکتیوی که فقط استفاده صلح آمیز دارد، نیز خوداری کردند، یا بدتر از آن، محرومیت مردم ایران برای واردات مولیبدن که هیچ استفاده ای جز برای خدمات به بیماران ( قریب یک میلیون بیمار در سال) ندارد از این دست جنایت کاری هاست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: با اراده دانشمندان جوان ما و در پرتو تولید این رادیو دارو خنثی شد و این توانمندی داخلی سبب شد امروز آنها باز برای فروش این مواد با هم رقابت کنند و تحریم اعلامی خود را نیز در این خصوص نادیده بگیرند.

این استاد دانشگاه تهران همچنین تاکید بر استقلال کشور با انجام غنی سازی در ایران، استفاده از تمامی مواهب صلح آمیز هسته ای، شکستن تحریم های ظالمانه دشمنان، حفظ اجماع ملی بر حق بهره مندی از فن آوری هسته ای، ایستادگی بر حقوق ایران اسلامی در همه عرصه ها، تلاش برای خلع سلاح همگانی، جلوگیری از فریب سایر کشورها توسط نظام سلطه و ممانعت از ایجاد زمینه اجماع جهانی علیه ما از مطلوب های نظام اسلامی برشمرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تلاش جدی برای ایجاد زمینه خود اتکایی از درون و مهیا کردن ساخت مستحکم داخل کشوردر کنار شکستن تحریم های ناجوانمردانه انجام شود.

زاکانی در پایان تاکید کرد: توافق اولیه صورت گرفته در ژنو کف و سقفی را برای مطالبات ما فراهم کرده است که می بایست با هوشمندی سقف مورد نظر خویش که تبدیل شدن به کانون موثر تولیدکننده حوزه هسته ای در سطح منطقه و بهره مندی از همه مواهب صلح آمیز آن است را پیگیری نموده و ذره ای از این حق مسلم کوتاه نیاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha