پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

پدر آیت‌الله العظمی خویی گاهی در درس ایشان حضور پیدا می‌کرد و ایشان به احترام پدر روی منبر درس نمی‌گفتند بلکه روی زمین می‌نشستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، عصر چهارشنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله العظمی خویی(ره) که در بقعه شیخ نوایی شهر خوی برگزار شد، تصریح کرد: عاقبت به خیری مساله مهمی در زندگی انسان است و پیامبر خدا هر روز دعا می کرد که عاقبت به خیر شود.

وی با بیان اینکه رضایت والدین موجب عاقبت به خیری می‌شود، افزود: آیت الله العظمی خویی در حضور پدرشان روی زمین می نشستند درس می‌گفتند، اما وقتی پدرشان در درس شان حضور نداشتند روی منبر درس می گفتند.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تاکید کرد: اگر انسان مطیع پیامبر خدا و دین باشد عاقبت به خیر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تاکید بر اینکه برخی افراد از عاقبت به خیری بالاتر هستند، اظهار داشت: مرحوم حر عاملی می گوید: آیت الله قاضی طباطبایی از ابتدا تا انتهای زندگی شان در راه مستقیم زندگی کرد، آیت الله العظمی خویی نیز از این افراد بود.

وی با اشاره به اینکه پدر آیت‌الله العظمی خویی در جنوب خراسان خدمات فراوانی داشتند، تصریح کرد: پدر ایشان نصف شبی می‌شنود که کسی در فلان روستا حمد و سوره نمازش را بلد نیست، در همان نصف شب به منزل همان روستایی می رود تا حمد و سوره نمازش را به وی بیاموزد.

استاد درس خارج حوزه علمیه عنوان کرد: اگر ما علما، مراجع و بزرگان را تکریم کنیم، می توانیم راه ایشان را ادامه دهیم.

کنگره آیت ‌الله العظمی خویی به کار خود پایان داد

گفتنی است کنگره بزرگداشت آیت ‌الله العظمی سید ابوالقاسم موسوی خویی، با حضور بیش از 400 نفر از شخصیت‌ های برجسته علمی و فرهنگی در دو نوبت صبح و عصر، چهارشنبه در شهر خوی برگزار شد.

بیش از 400 نفر از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی، تعدادی از علما به همراه اندیشمندانی از شهرستان‌های قم، تهران و سایر استان‌های کشور در این مراسم حضور پیدا کردند.

نشست نوبت صبح این کنگره، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شکوری امام جمعه شهر خوی و تنی چند از علما در مجتمع فرهنگی هنری و نوبت عصر این کنگره نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی رییس دانشگاه قرآن و معارف قرآن کریم در جوار بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد.

این فقیه عالیقدر در طول دوران 60 سال تدریس خود در حوزه‌های علمیه، با تربیت هزاران شاگرد برجسته و صدها مجتهد وارسته، شخصیت‌های ممتازی را به جامعه اسلامی تحویل داده است.

گفتنی است، آیت‌ الله العظمی خویی در سال 1295 هجری شمسی در شهر خوی متولد شد که در سن سیزده سالگی از شهرستان خوی برای تحصیل به نجف اشرف عزیمت کرد، ایشان در سال 1413 هجری قمری رحلت کرد و در جوار مرقد مطهر حضرت علی(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha