سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

هفتمین شب ارتحال مرحوم آیت الله ارسنجانی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و از علمای فارس با حضور آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کوشا از اساتید حوزه علمیه قم  در این مراسم در سخنانی با ذکر این مطلب که مرحوم ارسنجانی از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و خوانساری بود، اظهارکرد: ایشان به فقه و اصول تسلط داشتند هر باب اصولی را با تمام قواعد و اقوال علما و اصولیون بزرگ حوزه بیان می کردند و این تسلط به حدی بود که حیرت همگان را بر می انگیخت.

وی گفت: ایشان با این وزن علمی، به سفارش مرحوم آیت الله العظمی بروجردی عازم فسا شدند و همراه با امام (ره)در سالهای مبارزات انقلابی همیشه یار و یاور ایشان بودند؛ حضور در مجلس خبرگان رهبری و سالها امامت جمعه این شهرستان، ایشان را در زمره علمای نظام و امت اسلامی در عصر حاضر قرارداد.

این استاد حوزه یادآورشد: ایشان در عین سمت های برجسته در کشور و حوزه علمیه تشیع، بسیار ساده زیست و متواضع بود؛ مردمی بودن از دیگر خصوصیت های برجسته ای بود که ایشان را از دیگران متمایز می کرد.

وی در پایان، خلوص را از جمله خصوصیات برجسته آیت الله ارسنجانی  ذکر کرد و این مسیر را مسیر همه علمای ربانی و بزرگ حوزه علمیه تشیع ذکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha