پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

خبرگزاری حوزه/ پنجاه و هفتمین شماره از مجله نسیم وحی منتشر شد.

در این شماره از این مجله قرآنی، مطالب متنوع ذیل عناوین قرآنی اسوه، تبیان، کرام، رشد، مشکات، طوبی، ذکری، بینات و... که متناسب با مضامین هر یک از مطالب انتخاب شده،به زیور طبع آراسته گشته است.

از مباحث تفسیری و ترتیل خوانی و قطعات ادبی گرفته، تا آشنایی با قهرمانان قرآنی و موضوعات خانوادگی و مباحث تربیتی.

در این شماره از مجله نسیم وحی مطالب خواندنی و زیبا و سودمند کم نیست.

از پاسخ به شبهات و بانوان حافظ قرآن گرفته، تا تازه های کتاب در عرصه قرآن؛ از امام شناسی و تمرکز بر سیره اهل بیت(ع) گرفته، تا مشاوره‌های قرآنی و بالاخره، اخبار موسسه جامعه القرآن الکریم و در پایان هم بخش کودک و نوجوان.

از جمله عناوین و مطالب این شماره می‌توان به ماریه، سفیری از مصر، آشنای سرزمین بطحاء، صفین جلوه جنگ با مارقین، گوشه هایی از زندگی سبط اکبر، کلاس حفظ قرآن و بایسته های آن، علوم قرآنی چیست؟ جایگاه مصحف در کلاس‌های قرآن، کیمیای خویشتن بانی، نگاهی به سریال مختارنامه، آداب میهمان داری، تفسیر قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب و... اشاره نمود.

یکی از مطالب ارزشمند این شماره گفتاری از حضرت آیت‌الله جوادی آملی با عنوان « اسلام و علم» می‌باشد که ایشان به این موضوع از منظر مفاهیم و معارف قرآنی پرداخته‌اند.

ایشان در بخشی از این بیان می گویند:

« امویان برای استحکام پایه‌های حکومت بی پایه خود از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

لذا نه تنها از خوی تعصب و غارت‌گری زمان جاهلیت بهره بردند، بلکه برای حفظ این خصلت ناپسند، مردم را در جهل نگه داشتند تا در پناه ناآگاهی جامعه جاهلی، نان خود را در تنور گرم خلافت بچسبانند و از آب گل آلود بی خبری مردم ماهی حاکمیت خود را صید کنند.»

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از این گفتار تذکر می دهند: اهل تحلیل سیاسی شدن، عالم و آگاه نسبت به مسایل روز گشتن، فریب نخوردن، فریب ندادن، جاهل نماندن و... از امور لازم و واجبی است که مورد سفارش و تأکید اسلام قرارگرفته و اهتمام مسلمانان با آن لازم است»

اما یکی از ارزنده‌ترین و خواندنی ترین نوشتارهای این شماره از مجله نسیم وحی مطلبی است از آیت الله احمد مجتهدی تهرانی با عنوان «سحرخیزی، رمز موفقیت» که در آن به موضوع سحرخیزی و برکات و فیوضات ناشی از آن در اخلاق، رفتار و زندگی انسان توجه شده و مورد تبیین و تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

در این نوشتاری مجموعه‌ای از حکایات، وقایع جذاب و خواندنی اخلاقی و آیات و روایات مربوط به موضوع سحرخیزی با اشارت‌های عرفانی آیت الله مجتهدی آمده است.

در یکی از حکایتهای این نوشتار می خوانیم:

« استاد ما حاج شیخ علی اکبر برهان فرمودند:

شبی به مهمانی رفتم. شام خوردیم. بعد تشک انداختند که بخوابیم. رفتم در رختخواب، دیدم به حدی تشک نرم است که در تشک گم می‌شوم. بلند شدم گفتم: بابا! من می‌خواهم سحر بلند شوم، این تشک را جمع کنید»!

نوشتاری ساده و زیبا و با زبانی عامیانه اما با مفاهیمی جدی و عمیق که عالمانه و محققانه، در مجالی هرچند فشرده و موجز و مختصر به دقت و با نگاهی ژرف و عمیق به این موضوع توجه شده و جوانب آن در حد وسع مقال تبیین و تنقیح گردیده است.

نشریه نسیم وحی به صاحب امتیازی جامعه القرآن الکریم و مدیر مسئولی دکتر محمد اسعدی و سردبیری داوود قاسمی منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه نشریه می‌توانند با کدپستی 16947/37156 مکاتبه و یا با شماره تلفن 02537833450 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha