دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌‌الله علوی گرگانی

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از پاسداران سپاه قمر بنی‌هاشم شهرکرد به تبیین وظیفه انسان در قبال خدای متعال پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ایشان با اشاره به اینکه پاسداری از اسلام، منصب و جایگاه بسیار بالایی است تاکید کردند: مقام پاسداری از اسلام، نعمت بزرگی است که خدای متعال به هر کس نمی‌دهد و کسی که از دین خدا پاسداری می‌کند، باید با تمام وجود آموزه‌های آن ملتزم باشد.

ایشان اعضا و جوارح انسان را صاحبان حق بر گردن انسان دانستند و افزودند: اعضا و جوارح انسان بر گردن ما حق دارند، فردای قیامت باید پاسخ آنان را بدهیم و تلاش کنیم اعضا و جوارح خود را در خدمت طاعت و عبادت الهی قرار دهیم.

معظم‌له افزودند: رسالة الحقوق امام سجاد(ع) بسیار مهم و ارزشمند است و امام چهارم، حقوق اعضا و جوارح انسان را در آن به خوبی بیان کرده و به ما یاد داده‌اند به دنیا نیامده‌ایم تا فقط بخوریم و بخوابیم، بلکه آمده‌ایم تا بندگی خدای متعال را انجام دهیم.

این مرجع تقلید افزودند: خدای متعال، پیامبران و اولیای خود را مبعوث کرد تا انسان‌ها را از ظلمات به سوی نور هدایت کنند خوشا به حال کسی که ندای انبیا و ائمه را لبیک بگوید و دستورات خالق مهربان را از پیامبر و ائمه(ع) و در زمان غیبت از مراجع و علما بگیرد و به آن عمل نماید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، علما و مراجع را وارثان پیامبر و اهل‌بیت (ع) دانسته و افزودند: متاسفانه بعضی از مردم قدر علما و بزرگان را نمی‌دانند درحالیکه دین الهی به واسطه زحمات این بزرگان به ما رسیده است.

ایشان در پایان انقلاب اسلامی ایران را نعمت بزرگ خدا بر ملت ایران دانستند و تاکید کردند: قدر این نعمت را همگان باید بدانند زیرا، همیشه اینجور نیست که نعمت‌های خدا پایدار باشد، اگر مردم ناسپاسی کنند، خدای متعال نعمت‌های خود را از آنان می‌گیرد، امروزه همه مردم وظیفه دارند تبعیت از ولایت فقیه پاسدار انقلاب و ارزش‌های نورانی آن باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha