جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که در آستانه نوروز، نباید از وضع نیازمندان غافل شویم، گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید بیش از پیش به ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت 14 اسفند، روز احسان و نیکوکاری، ابراز داشت: بی شک یکی از مهم ترین برکات و دستاوردهای احسان و انفاق در جامعه این است که زمینه و بستر لازم برای تقرب فرد نیکوکار به سوی خدای متعال فراهم می شود.

وی افزود: تقویت روحیه همبستگی و مودت و نیز برقراری ارتباط عاطفي و قلبي با انسان‌ها از دیگر برکات ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

 این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که احسان تنها منحصر به امور مالی و مادی نمی شود، گفت: همین که فرد توانا دست يك انسان ضعيف و مستحق را بگيرد و به او كمك كند، مصداق احسان است و فرد نیکوکار در نزد پروردگار جایگاه رفیعی بدین وسیله پیدا می کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که در آستانه تعطیلات نوروز و شب عید، نباید از وضع نیازمندان جامعه غافل شویم، بیان داشت: رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما باید با تهیه اخبار و گزارش هایی، مردم را نسبت به اهمیت دستگیری از نیازمندان و محرومان آگاه کنند و بیش از پیش به ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اهتمام ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان همچنین گفت: شک نکنیم جامعه و مردمی که نسبت به افراد ضعیف و تنگدست خود بی تفاوت باشد، به سعادت و آرامش حقیقی دست نمی یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha