سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌الله علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: علمای اسلام همواره در سنگر مبارزه با دشمنان بوده و مسئولیت پذیری در قبال هدایت مردم داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معظم له امروز (17اسفند ماه )در دیدار تعدادی از خبرنگاران روزنامه جوان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهارداشتند: تقابل  اسلام و کفر تقابلی است که از اول خلقت عالم وجود داشته است.

ایشان با اشاره به آیه «انا هدیناه السبیل و اما شاکرا و اما کفورا» افزودند:خدای متعال می فرماید ما وظیفه راهنمایی و هدایت را داشته ایم؛ که عده ای پذیرفته و عده ای دیگر نیز نپذیرفتند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کردند: اختلاف نظر همواره بوده و تا پایان عالم این تقابل  برقرار خواهد بود .

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که تلاش کنیم مردم را از ظلمت به سوی نور و معنویت هدایت نماییم، گفتند: با زور گویی نمی توان افراد را به دین و ایمان رهنمون ساخت، بلکه با اخلاق و صفات پسندیده می توان آنها را به راه راست هدایت کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که  برخی ها حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند خاطرنشان کردند:  در آیاتی از قرآن، عالمان و دانشمندان یهودی مورد خطاب خدای متعال بوده که می فرماید، این ها پرچم داران انحراف و گمراهی  هستند.

این استادحوزه، با بیان این که خداوند با منحرفین اتمام حجت کرده است گفتند: اگردشمنان بتوانند ضربه خود را به بدنه جامعه خواهند زد، لذا باید با هوشیاری تمام در مقابل منحرفین و دشمنان ایستادگی کرد.

 استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به فرامین رهبری گفتند: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نباید فریب لبخند دشمنان را خورد؛ چرا که ظاهر این لبخند شیرین، و باطنش تلخ است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در روشنگری مردم بیان داشتند: علمای اسلام همواره در سنگر بوده و مسئولیت پذیری در قبال هدایت مردم داشته و دارند.

ایشان تصریح کردند: ملت عزیز و سربلند ایران همواره گوش به فرمان رهبری و مراجع دینی بوده اند و  انقلاب را با همه سختی ها و تحریم دشمنان، حفظ کرده اند .

استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان داشتند: مردم ایران همیشه تحت فرمان رهبری، پای سخنان بزرگان بوده اند و حضور مجدد خود را در راهپیمایی بیست دوم بهمن نشان داده اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به سمپاشی های دشمنان تصریح کردند: با اطاعت از رهبری و مراجع دینی همواره دربرابر دشمنان ایستادگی خواهیم کرد .

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha