دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام کمساری

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم، گفت: امروز ما باید در حوزه های علمیه با حفظ عناصر هنری به دنبال تولید آثار مختلف برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه دراصفهان،حجت‌الاسلام علی کمساری شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره اشراق در تالار استاد فرشچیان اصفهان، اظهار داشت: روحانیت اصلی‌ترین وظیفه را پیرامون تبلیغ و ترویج دین دارد و اگر این وظیفه از روحانیت گرفته شود هویت آن از بین می‌رود.

وی با اشاره به پیشرفت تأثیرات آثار هنری گفت: با توجه به شرایط موجود بهترین فرصت برای روحانیت جهت تبلیغ دین به وجود آمده است، البته با عنایت خاص به ویژگی‌های هنر که اگر در نظر گرفته نشوند آثار هنری سفارشی می‌شوند و  در این صورت اثری ماندگار و مؤثر از این طریق خلق نخواهد شد

به گفته وی، امروز باید با حفظ عناصر هنری به دنبال تولید آثار مختلف برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی باشیم.

این استاد حوزه، خاطرنشان کرد: اگر در عرصه هنر توفیقی حاصل شود می‌توانیم شاهد یک جلوه جدید از رویکرد تبلیغی روحانیت در کنار شیوه‌های سنتی باشیم و در این راستا دفتر تبلیغات قم نزدیک به سه دهه اقدام به پرورش طلاب در زمینه‌های مختلف هنری کرده که ثمره آن تولیدات ارزشمند هنری است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم متعهد بودن به اصول دینی و اخلاقی را یکی از خصلت‌های خوب هنرمندان حوزوی برشمرد و اذعان داشت: به دلیل تعهدات تبلیغی حوزه، آثار تولید شده توسط حوزویان مورد اتقان و وثوق کافی است و امید می ورد این حرکات منجر به دستاوردهای بین‌المللی شود.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم در پایان یادآورشد: در عصرهای مختلف روحانیت وظیفه تبلیغ دین را برعهده داشته و به صورت هنرمندانه‌ای دین را تبلیغ کرده است، اما در برنامه‌هایی نظیر جشنواره اشراق دنبال تبلیغ هنرمندانه دین نیستیم بلکه دنبال تبلیغ هنری دین هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha