سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌‌الاسلام تحریری

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، ولایت ائمه(ع) را نعمت حیات طیبه دانسته و گفت: حیات طیبه در ولایت ائمه(ع) خلاصه می‌شود و از طرفی محیط ولایت ائمه(ع) بیت‌النور و سراسر ذکر خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، با اشاره به اتفاقات بعد از رحلت رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: خداوند متعال در آیاتی از قرآن، وقایع بعد از رحلت پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار می‌دهد که از آن جمله آیه «أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ بَدَّلُواْ نِعْمَةَ اللّهِ کُفْرًا وَأَحَلُّواْ قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ(ابراهیم/28) » می‌باشد.

وی با اشاره به نعمت‌های اشاره شده در قرآن و روایات، خاطرنشان کرد: از نظر قرآن و روایات، وجود امام(ع) و ولایت ائمه(ع) نعمت الهی است که تمام مواقف 50گانه قیامت در گرو سؤال از این نعمت است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: هرکس در وادی خداوند و اهل‌بیت(ع) گام بردارد، تمام رفتار او محبت و معرفت است و هرکس بیرون از دایره خداوندی باشد، بهترین عبادات او بازی و ملعبه‌ای بیش نیست.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به آیه «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ(نور/36)»، ابراز داشت: اگر انسان در محیط ولایت اهل بیت(ع) باشد، سعادتمند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، ولایت ائمه (ع) را نعمت حیات طیبه دانسته و گفت: حیات طیبه در ولایت ائمه(ع) خلاصه می‌شود و از طرفی محیط ولایت ائمه بیت‌النور است و سراسر ذکر خداوند است.

 وی با اشاره به آیه « صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّین(حمد/7) »، تصریح کرد: همه نعمت‌های بهشتی نازله ائمه هستند و صراط مستقیم یاد شده در قرآن، همان را اهل بیت (ع) است، در نتیجه، تمام مردم یا در محیط ائمه(ع) تعریف می‌شوند یا نه.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha