شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خبر گزاری حوزه

خانواده ها باید به این نکته مهم توجه کافی داشته باشند که رعایت ضوابط شرعی بین خانم ها و آقایان در میهمانی ها و توجه به احکام شرعی، با صمیمیت و ارتباط خانوادگی منافاتی ندارد.

خانم زهرا تاجیک، عضو هیات مدیره انجمن تعلیم و تربیت حوزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی و لزوم استفاده مناسب از این ایام، گفت: تعطیلات نوروز فرصت و بهانه خوبی برای دور هم جمع شدن و صله ارحام  است، اما با توجه به مشکلات امروز جامعه در مبحث حجاب و عفاف باید هرچه بیشتر خانواده ها را به ضوابط شرعی میان محرم و نامحرم توجه داد.

وی با بیان این که صمیمیت و محبت به دیگران و اقوام، با رعایت احکام الهی منافات ندارد، گفت: باید خانواده ها به این نکته مهم توجه کافی داشته باشند که رعایت ضوابط شرعی بین خانم ها و آقایان در میهمانی ها و توجه به احکام شرعی با صمیمیت منافاتی ندارد.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: اهل بیت(ع) هم درعین دوستی و ارتباط با مردم، هیچ گاه از یاد خدا وند متعال غافل نمی شدند و قرآن کریم هم به این مساله اشاره کرده و فرموده‌اند "مردان الهی و مومنان حقیقی کسانی هستند که هیچ تجارت و بیعی آنان را از یاد غافل نمی کند و در همه حال به یادخدا هستند".

عضو هیات مدیره انجمن تعلیم و تربیت حوزه با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون، افزود: مبلغین و طلاب باید از فرصت ایام نوروز هرچه بیشتر در راستای گسترش فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنند و با تبلیغ چهره به چهره در میان جوانان فامیل آنان را بیش از پیش با احکام الهی و قرآنی آشنا سازند، چرا که معمولا تبلیغ در میان اقوام نزدیک به دلیل وجود علقه عاطفی تاثیر گذار تر است.

تاجیک اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در گام اول تبلیغ رسالت الهی مأمور شدند که خویشان نزدیک خود را به اسلام دعوت کنند و این الگوی خوبی برای طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha