سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله مکارم عزاداری

مراسم ایام شهادت حضرت زهرا (س) امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی, علما، اساتید،طلاب و جمعی از عاشقان و زائرین در مدرسه امیرالمومنین(ع) دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام فرشاد در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه به ابعاد شخصیتی  حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: شخصیت و مظلومیت حضرت زهرا(س) آن قدر با عظمت است که حتی مخالفین و معاندین درباره فضائل آن بانو سخن گفته اند.

وی به جمله ای از حضرت امام عصر (عج )که فرموده است« الگوی من مادرم زهرا (س )است»  اشاره کرد و یاد آور شد: شخصیت حضرت فاطمه(ص) آن قدر با عظمت است که حتی اهل بیت (ع )ازآن به عنوان الگو یادمی کنند و تمام آموزهای رفتاری اخلاقی عبادی  آن بانو را در خود تجلی می دهند .

حجت الاسلام فرشاد گفت: حضرت زهرا(س) شخصیتی است که با وجود عمر کوتاه، توانستند درهمه ابعاد اخلاقی ،معرفتی،همسر دار،موضع گیرهای سیاسی ،عفت و تحلیهای سیاسی و...را در خود تجلی دهند و الگو ی شایسته برای جامعه اسلامی در تمام زمانها باشند .

سخنران این مراسم یاد آور شد: جامعه اسلامی باید سبک زندگی رفتاری وعملی اهل بیت (ع) را در زندگی خود پیاده  کنند واز آن در همه ابعاد بهره مند شده  واهل بیت(ع) را به عنوان مقتدای خود در همه زمینه بدانند.

حجت الاسلام فرشاد  بیان داشت:جامعه اسلام باید قدر نعمت ثقلین را بداند؛ تنها به صرف محبت کلامی و زبانی، اکتقا نکنند؛ چراکه راه نجات دردنیا و آخرت تنها در محبت عملی است .

وی گفت: حضرت زهرا(س) شخصیتی است که اطاعت محض از ولی فقیه خود داشت و با تمام وجود د رخدمت مقتدای خود به طوری که برای دفاع از حریم اسلام وولایت، جان را فدا کردند  وحفظ و حراست آن را از ضروریات می دانستند

حجت الاسلام فرشاد در ادامه از وضعیت نامناسب رفتارهای اخلاقی وبی حجابی در بین جامعه و خانوادها انتقاد کرد و علت آن را فاصله گرفتن ازدستورات  و آموزهای دینی و تربیتی اهل بیت(ع) دانست .

خاطرنشان می شود:مراسم شهادت حضرت زهرا(س)ازامروز به مدت سه روز از ساعت 11در مدرسه امیرالمومنین(ع)  با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزارمی گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha