دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله شهمیرزادی

همایش نکوداشت آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی، به همت مدرسه علمیه امام رضا‌(ع)، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) در تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهاالدین قهرمانی‌نژاد، دبیر علمی این همایش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با تشریح سیره زندگی این عالم ربانی گفت: آیت‌الله شهمیرزادی در دهم رمضان‌المبارک سال 1348 قمری برابر با فروردین 1308 ه. شمسی در شهر نکا مازندران در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

وی ادامه داد: این عالم ربانی از همان عنفوان جوانی به تحصیل علوم حوزوی در بهشهر و نزد آیت‌الله کوهستانی مشغول شده و درجات بالایی از تقوا و دیانت دست یافت، سپس ایشان وارد حوزه علمیه مشهد شده و در آنجا نیز از محضرت حضرات آیات مجتبی و آقا شیخ هاشم قزوینی و ادیب نیشابوری استفاده شایانی بردند.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی‌نژاد افزود: این عالم ربانی پس از تحصیل در مشهد، به شهر تهران عزیمت نموده و در مدرسه علمیه مروی با علامه حسن‌زاده آملی هم حجره شده، بعد از اندکی وارد حوزه علمیه قم و در دروس علامه طباطبایی بهره کافی را بردند؛ هم چنین جهت کسب بیشتر علوم حوزوی به حوزه نجف اشرف رفته و آنجا نیز در محضر آیات عظام حکیم، خویی، شاهرودی و سید عبدالعلی و نیز حضرت امام خمینی‌(ره) کسب علم کردند.

وی گفت: او پس از کشته شدن برادرش بدست خوانین ظالم مازندران به نکاء بازگشت و طی مدت‌ها به عالم شهیری در منطقه تبدیل شد.

آغاز مبارزه با رژیم پهلوی

حجت‌الاسلام و المسلمین قهرمانی‌نژاد، در خصوص مبارزات این عالم وارسته پیش از پیروزی انقلاب اظهار داشت: ایشان در شکل‌گیری هسته‌های مردمی مبارزه با رژیم منحوس پهلوی در مازندران نقش اساسی را ایفا نمود و از علمای طراز اول منطقه بودند که هم قبل و هم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب فعالیت‌ها و مبارزات بسیاری علیه رژیم مستبد طاغوت داشتند.

وی ادامه داد: ایشان پس از انقلاب به امر حضرت امام‌(ره) وارد دستگاه قضا شده و به عنوان قاضی در تهران به انقلاب خدمت نمودند و همچنین در مدارس علمیه شیخ عبدالحسین‌، مدرسه شهید بهشتی و مدرسه آیت‌الله مجتهدی سطوح عالیه را تدریس می‌نمود.

دبیر علمی همایش آیت‌الله شهمیرزادی یادآور شد: آیت‌الله شهمیرزادی بعد از مدتی به دلیل کهولت سن و بیماری عازم مازندران شده و تا الان نیز در این منطقه شاگردان بسیاری در علوم دینی و حوزوی تربیت و تقدیم انقلاب نموده‌اند که هر یک از آنها مصدر امور علمی و درسی و تبلیغی برای اسلام هستند.

وی افزود: ایشان پدر شهید احمد صادقی شهمیرزادی، فرمانده تیپ زرهی لشگر علی‌بن ابیطالب‌(ع) نیز بوده و دو فرزند جانباز نیز دارد، و در این همایش نکوداشت هم از دختر ایشان که تحصیلات فلسفی دارند تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی، در ادامه با اشاره به محورها و اهداف برگزاری این مراسم گفت: در این نکوداشت پیام آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی قرائت شده و از کتاب انوار الفاطمیه که با مشورت‌ها و رهنمودهای آیت‌الله شهمیرزادی به رشته تحریر در آمده، رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام قهرمانی‌نژاد افزود: در این همایش از شخصیت‌های علمی و حوزوی و دانشگاهی مختلفی دعوت به عمل آمده و میهمانان از سخنرانی آیت‌الله شبیری زنجانی مشاور عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه تهران و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بهره‌مند می‌گردند.

گفتنی است همایش نکوداشت، آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی روز یکشنبه 20 جمادی‌الثانی مصادف با 31 فروردین ماه 93 همزمان با ولادت ام ابی‌ها حضرت زهرا‌(س) در محل مدرسه علمیه امام رضا‌(ع) تهران واقع در خیابان سرچشمه روبروی بیمارستان سپیر از ساعت 9 الی 12 برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha