دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
معاونت تهذیب

اختتامیه سومین همایش معاونین تهذیب مدارس علمیه استان‌های مرکزی کشور امروز با حضور معاون تهذیب حوزه‌های علمیه و امام جمعه مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، امام جمعه مهدیشهر در آیین اختتامیه نشست معاونین تهذیب، جایگاه تهذیب در حوزه‌های علمیه را ارزشمند دانست و با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س)گفت: پیامبر‌(ص) بارها تاکید کردند که محبت به حضرت‌ زهرا‌(س) در صد جا به درد اسلام می‌خورد که کمترین آن در عالم قبر و قیامت است.

حجت الاسلام والمسلمین بارانی، افزود: بر اساس این روایت به نظر می‌رسد وقتی که کمترین جای محبت حضرت زهرا‌(س) عالم قبر است بالاترین آن تهذیب نفس و اخلاق باشد که لازم است متولیان امر تهذیب در مدارس طلاب با سیره اهل‌بیت‌(ع) بویژه حضرت زهرا‌(س) عمل کنند.

امام جمعه مهدیشهر دومین مورد بهره‌برداری از سیره اخلاقی حضرت زهرا(س) را الگوپذیری عنوان کرد که نیازمند عدل و اراده قوی است.

وی آگاهی و شناخت را قدم اول در عزم و اراده دانست و گفت: شناخت خود خدا و اهل‌بیت‌(ع) این شناخت را تشکیل می‌دهند.

این استاد حوزه، سومین نکته از سیره اخلاقی حضرت زهرا‌(س) را ولایت‌مداری نام برد و تصریح کرد: خطبه فدکیه دلیل و علامتی برای ولایت‌مداری آن حضرت است که امروز باید مورد اهتمام همگان مخصوصا طلاب قرار گیرد.

*بیانیه اختتامیه

بر پایه این گزارش، معاونین تهذیب مدارس علمیه استان­های مرکزی درایین اختتامیه سومین نشست هم اندیشی معاونین تهذیب درسمنان طی بیانیه ای خواستار گسترش فعالیتهای تهذیبی در مدارس علمیه و تداوم این­گونه نشست­ها شدند.

به حول و قوه الهی و با عنایات حضرت ولی عصر «ارواحنا له الفداء» سومین نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان­های مرکزی مصادف با 26 تا 28 فروردین ماه سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در استان سمنان برگزار گردید که ما معاونین تهذیب مدارس، ضمن تشکر فراوان از معاونت تهذیب حوزه­های علمیه جهت برگزاری این مراسمِ تاثیرگذار و پرفایده نکاتی را عرض می­نماییم:

* جهت گسترش فعالیتهای تهذیبی در مدارس علمیه، تثبیت و تقویت جایگاه معاونت تهذیب در مدرسه امری ضروری است.

*تداوم این­گونه نشست­ها در راستای دانش­افزایی و هم­اندیشی معاونین تهذیب مدارس بسیار مفید و لازم می­باشد.

* لزوم ارتباط بیشتر مدیریت استان­ها با مدارس علمیه جهت ابلاغ و اطلاع­رسانی به موقع و کامل برنامه­ها و ظرفیت­های موجود ستاد به صف؛

* لزوم تخصصی شدن نشست­های آینده با برگزاری کارگروه­های تخصصی و با استفاده از اساتید مجرب

جهت بهر­ه­وری بیشتر از نشست؛

در پایان به عنوان طلایه­داران جبهه اخلاق و فرهنگ در حوزه­های علمیه جهت تحقق فرامین رهبر فرزانه و بصیرمان حضرت امام خامنه­ای «مد ظله العالی» مبنی بر مدیریت جهادی در حوزه فرهنگ، بیش از پیش با اخلاص، ایثار، شجاعت و بصیرت در جهت اعتلای فرهنگ قرآن و عترت و ارتقای اخلاق و تربیت و به فعلیت رساندن استعدادهای معنوی طلاب در حوزه­های علمیه نهایت تلاش خود را مبذول خواهیم نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha