شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفاهم نامه

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در راستای گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاری های مرتبط با موضوع تقریب میان فرق و مذاهب اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه درتهران، هدف از این یادداشت تفاهم، زمینه سازی و تلاش برای گسترش هرگونه روابط و همکاری های مشترک فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و... است که به نوعی با مسایل مربوط به همزیستی مسالمت آمیز و ترویج زندگی مبتنی بر الگوی اسوه حسنه میان پیروان مذاهب اسلامی به ویژه در مناطق آزاد مرتبط باشد.

در ادامه این تفاهم نامه آمده است: طرفین در راستای حمایت از فرصت های همکاری دو جانبه از مسیر های مختلفی مثل تبادل دیدار ها میان مسوولان، کارشناسان، علما، نخبگان، فرهیختگان، و فعالان فرهنگی و اجتماعی به منظور انتقال تجربیات راهبردی و برنامه ریزی و مدیریت موضوعات مشترک،معرفی فرصت ها و ایجاد زمینه های توسعه همکاری های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، برگزاری جشنواره های موضوعی، مشارکت در توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی، ایجاد دبیرخانه توسعه همکاری های مشترک در حوزه های فرهنگی، برگزاری هفته های تقریب، حمایت از تاسیس و فعالیت گروه ها و انجمن های تقریبی، حمایت از اطلاع رسانی، فعالبت های رسانه ای و تبلیغاتی و تولید برنامه های فرهنگی و هنری مشترک و تبادل آثارو محصولات عمل می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha