پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله نوری

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ایران اسلامی دارای معادن بسیاری است و برنامه ریزی های درست و اصولی، می توان مشکل اشتغال و بیکاری جوانان را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در پایان درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم با اشاره به این که اگر برنامه های اقتصادی اسلام در جامعه به درستی اجرا شود، فقیری باقی نخواهد ماند، گفتند: ایران اسلامی دارای معادن بسیاری است و برنامه ریزی های درست و اصولی، می توان مشکل اشتغال و بیکاری جوانان را حل کرد.

حضرت آیت اله نوری همدانی با بیان این که فقر، کمر انسان را می شکند، بیان داشتند: لقمان در سفارشی به فرزندش بیان می کند "من همه مرارت ها را کشیدم، ولی از مرارت فقر، چیزی سخت تر ندیدم".

ایشان در ادامه با بیان این که خداوند دو کانون عقل و فکر و احساسات و عواطف را در وجود انسان قرار داده است، ابراز داشتند: انسان اگر مسیر توبه و شکرگزاری را بپیماید، رقت قلب پیدا کرده و او را دررسیدن به تقوای الهی کمک می کند.

معظم له با اشاره به این که هیچ کسی در دنیا از موعظه بی نیاز نیست، تصریح کردند: یکی از وظایف روحانیون و طلاب، موعظه و ارشاد مردم است، باید طوری موعظه کنند که اثر گذار باشد.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha