چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مدرسی

جامعه عراق از ضعف و عقب ماندگی در مورد غذای روحی و معنوی و مبانی اسلامی پیرامون نصیحت و گذشت و ترک تعصبات و فرهنگ بی مسؤولیتی رنج می برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله محمدتقی مدرسی در سخنرانی عمومی در کربلا بیان داشت: جامعه عراق از ضعف و عقب ماندگی در مورد غذای روحی و معنوی و مبانی اسلامی پیرامون نصیحت و گذشت و ترک تعصبات و فرهنگ بی مسؤولیتی رنج می برد.

 ایشان از علما و سخنرانان و طلاب حوزه علمیه عراق خواست در زمینه اصلاح جامعه و نشر فرهنگ گذشت و خیرخواهی احساس مسؤولیت کنند.

حضرت آیت الله مدرسی تصریح کرد: ما در عراق نیازمند این هستیم که جامعه عراق به جامعه ای زنده و پویا تبدیل شود تا بتواند بر ضعف اخلاقی خود غلبه کند و در این زمینه باید غذای معنوی جامعه توسط روحانیون و سخنرانان و طلاب حوزه علمیه تامین شود.

برپایه این گزارش به نقل پایگاه رسمی معظم له، ایشان خاطر نشان کرد: پدیده تعصب روز به روز در جامعه عراق و سایر جوامع اسلامی رو به گسترش است و لازم است با تامین غذای معنوی و توجه به ارزش های اخلاقی اسلام و مکارم اخلاق با این پدیده مبارزه شود؛ چرا که اسلام به ما دستور داده که با امر به معروف و نهی از منکر به فکر رشد اخلاقی و معنوی جوامع باشیم.

ایشان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید مور توجه و اهتمام تمام آحاد جامعه باشد و تمام افراد جامعه به ارزش های انسانی موجود در رسالت پیامبر عمل کنند؛ چرا که جامعه خیرخواه جامعه ای است که در آن افراد جامعه همدیگر را به مکارم اخلاق نصیحت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha