یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام بناری تعلیم و تربیت

مدیر انجمن تعلیم تربیت اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری 26 نشست علمی - تخصصی از سوی این انجمن، از عضویت بیش از 130 محقق و پژوهشگر در انجمن تعلیم و تربیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بناری، امروز در دیدار اعضای انجمن تعلیم وتربیت اسلامی حوزه علمیه قم با آیت الله مصباح یزدی، با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این انجمن، اظهارداشت: انجمن تعلیم تربیت اسلامی حوزه از سال 85 آغاز بکار کرده و تاکنون چهار دوره هیئت مدیره آن شکل گرفته است.

وی با اعلام این که این انجمن بیش از 130 عضو پیوسته و وابسته دارد، افزود: اعضای انجمن اغلب از دانش آموختگان موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره)، جامعة المصطفی(ص)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه قم و جامعة الزهرا(س) هستند که دارای مدرک حوزوی و دانشگاهی می باشند.

مدیر انجمن تعلیم تربیت اسلامی حوزه با اشاره به تشکیل کمیته های حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و جوانان، خدمات و اطلاع رسانی و ... در این انجمن، ابراز داشت: خدمت رسانی به بخش های مختلف حوزه از مهمترین رسالت این انجمن است و تاکنون موفقیت هایی داشته و توانسته مجموعه ای علمی در عرصه تعلیم و تربیت را تشکیل دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین بناری با اشاره به برگزاری 26 نشست علمی – تخصصی از سوی انجمن تعلیم و تربیت حوزه، افزود: 18دوره دانش افزایی نیز برای اعضای انجمن برگزارشده است.

وی، سامان بخشی به امور آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت در حوزه، پرورش نیروهای کارآمد، زمینه سازی برای تعمیق و توسه پژوهش در امر تعلیم وتربیت، ایجاد ارتباط بین متخصصان عرصه تعلیم وتربیت و...  را از اهداف انجمن ذکر کرد و یادآورشد: برای ساماندهی مراکز آموزشی و پژوهشی در عرصه تعلیم وتربیت، اقدامات خوبی انجام شدو در این راستا 30 مرکز شناسایی شده اند.

مدیر انجمن تعلیم تربیت اسلامی حوزه، برگزاری سه نشست نقد کتاب، معرفی حوزه های علمیه موفق در عرصه تعلیم وتربیت، مشارکت فعال در همایش ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی، طرح ایده های نو در عرصه تعلیم وتربیت و انعقاد تفاهم نامه همکاری با 12 مرکز را از دیگر فعالیت های این انجمن اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha