چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت‌الاسلام اعرافی

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با هشدار به تجزیه کشورهای اسلامی گفت:آمریکا و قدرت های بزرگ قصد دارند جهان اسلام را از 50 به 80 کشور تجزیه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام ‌والمسلمین اعرافی، امروز در همایش بین المللی امت اسلامی که  در مدرسه عالی امام خمینی(ره)قم برگزارشد اظهارداشت: به رغم بشارت هایی که در عرصه وحدت اسلامی شاهد هستیم، متأسفانه مسئله تکفیری‌ها و خشونت های درون جامعه اسلامی موجب تفرقه بین آحاد امت اسلام شده است.

وی افزود: عامل غم انگیز آن است که اسرائیل که دشمن اصلی جهان اسلام است به دلیل آتش این اختلافات در میان امت اسلام در راحتی و آسودگی خیال به سر می‌برد ولی، امت اسلام با این درگیری‌ها خود را از درون ضربه پذیر کرده است.

رئیس جامعه المصطفی تصریح کرد: تعصبات جاهلانه و تفرقه ها،  مشکلات بسیاری را برای جهان اسلام ایجاد کرده است و ذخایر طبیعی و نیروهای عظیم انسانی در جهان اسلام در آتش این تفرقه ها می سوزد.

وی تصریح کرد:‌انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد این وحدت از میان امت اسلامی است و این کنفرانس نیز در همین راستا تشکیل شده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین اعرافی تصریح کرد: دولت های اسلامی باید در کنار ملت ها با کنار زدن عوامل تفرقه برانگیز به فکر اتحاد و مقابله با دشمنان حقیقی جهان اسلام باشند.

ارتباط دولت های اسلامی با اسرائیل قطع شود

رئیس جامعه المصطفی بیان داشت: باید ارتباط دولت های اسلامی با اسرائیل قطع شود که اگر این اتفاق بیافتد اسرائیل خود به خود نابود می‌شود و دیگر نیاز به جنگ با اسرائیل وجود ندارد.

وی  عنوان کرد: این جایگاه زیبنده امت اسلامی نیست و باید هر چه زودتر خود را باز یابیم و به اصل دین بازگردیم.

اسرائیل بزرگترین خطر برای جهان اسلام

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: امروز اسرائیل بزرگترین خطر برای جهان اسلام است و این مسئله دردآور است که چرا هنوز نتوانستیم به خاطر عدم اتحاد، این غده سرطانی را ریشه کن کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: چرا دنیای اسلام با این همه سرمایه های عظیم باید چنین وضعیتی داشته باشد.

جهان اسلام باید با تجمیع ظرفیت های خود بر دشمن خود غلبه کند قطعا با همگرایی و رفع بهانه های کوچک این اتحاد ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که متأسفانه تفرقه باعث شده به جای اسلام عقلانی و عالمانه و وحدت آفرین اسلام سکولاریستی خشن و جاهلانه به خورد نسل جوان داده شودبیان داشت: به همین دلیل است که آمریکا و قدرت های بزرگ قصد دارند جهان اسلام را از 50 به 80 کشور تجزیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: تکفیری ها مشکل بزرگی برای جهان اسلام است و البته آنچه که امروز در عراق و سوریه می‌بینیم از توطئه های دیرین و سابقه دار است که قرن های گذشته برای فروپاشی اسلام از آن استفاده می‌شد.

کشورهای اسلامی گفتمان انقلاب اسلامی را بشنوند

رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: چرا کشورهای اسلامی نمی خواهند گفتمان انقلاب و ایران اسلامی را بشنوند و دور از بیگانگان به فکر اتحاد دنیای اسلام باشند، آنان که به این وحدت خدشه وارد کرده و دست در دست استکبار قرار داده اند در دنیا و آخرت ذلیل می شوند.

تمدن اسلامی با وحدت حاصل خواهد شد

وی اظهار کرد: تمدن اسلامی با وحدت حاصل خواهد شد، چون وحدت باید با پایه های معرفتی و اعتقادی عمیق در بین لایه های  مختلف ایجاد شود و بدانیم که چگونه باید با دشمن مشترک مبارزه کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: وحدت نه تنها در مقابل دشمن مشترک و مسایل مادی مشترک است بلکه وحدت در عقلانیت معرفت اسلامی و آرمان های الهی نیز وجود دارد. این وحدت بر اساس موازینی چون عقل و درک آرمان های مشترک و ارزش های متعالی ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: نژادپرستی، تعصبات ناسیونالیستی و تفرق سلایق به شدت آسیب زاست. کشف امت اسلامی باید از درون امت اسلامی ایجاد شود و باید سطح زندگی آن را در همه عرصه ها، اسلامی کنند.

وی بیان کرد: تأکید بر مشترکات اسلامی در عقاید افکار و معارف به رسمیت شناختن تفاوت های موجود عدم تحمیل مذهبی و دور از شیعه سازی و سنی سازی، عدم توسل به شیوه های غیر منطقی سب و تکفیر از جمله مهمترین راهکارهای وحدت افزاست.

این استاد حوزه  افزود:‌ 50تن از مراجع تقلید، سب را ممنوع کرده اند و ما نیز در جامعه المصطفی تحمیل مذهبی نداریم و بسیاری از طلاب ما اهل تسنن هستند.

وی بیان کرد: ایجاد یک منشور جمعی و بین مذهبی، ایجاد زیرساخت های نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بر اساس الگوی فرهنگی به علاوه نظام حقوقی مشترک و نظام مشترک علمی و فنآوری و آموزشی و تربیتی از دیگر لوازم وحدت است.

رئیس جامعه المصطفی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده در اختیارقراردادن تمام تجربیات و معلومات علمی  خود در خدمت جهان اسلام است و ما داوطلبانه به دنبال رشد و توسعه علم در جهان اسلام هستیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پرچمدار نهضت علمی در داخل و وحدت و پیشرفت جهان اسلام در عرصه های بین المللی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha