یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت‌الله شبستری

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: لازمه سربازی امام زمان، فداکاری است، در شرایط امروز تنها درس خواندن کافی نیست، چرا که جامعه ما به طلبه های متقی و عالم نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر جمعه، در دیدار جمعی از علما و طلاب حوزه  علمیه استان آذربایجان شرقی با آیت الله نوری همدانی در سالن همایش های مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به آمار روحانیون استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد سه هزار طلبه در استان آذربایجان شرقی و 800 طلبه نیز در تبریز در حال تحصیل هستند.

امام جمعه تبریز افزود: طلاب برادر استان آذربایجان شرقی سه هزار نفر و طلاب برادر شهر تبریز نیز هزار و 500 نفر هستند.

آیت الله مجتهدشبستری همچنین ابراز داشت: هزار و 600 نفر طلبه خواهر در استان آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند که 880 طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد هزار نفر طلبه غیرایرانی در تبریز تحصیل می کنند، اظهار داشت: تعداد 10 هزار و 450 نفر طلبه خواهر و برادر در استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند.

*طلاب به علوم روز مجهز شوند

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روحانیت و علمای دین در متون دینی از عباد و شهدا نیز افضل هستند، تصریح کرد: قلم روحانی و عالم دینی است که صدها و هزاران شهید را پرورش می دهد ولذا اشرف است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مراجع دین و فقهای عظام در مقاطع مختلف، کشور را نجات دادند و اقدامات آنها بویژه حضرت امام تحولی را در تاریخ بشریت بوجود آورد.

آیت الله مجتهدشبستری ضمن توصیه به طلاب تاکید کرد: علمایی مثل انبیای بنی اسرائیل که کار انبیا را انجام می دهند علمای هستند که اولا عالم و دوم اینکه باتقوا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه لازمه معلم بودن عالم بودن است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که تهاجم فرهنگی گسترده شده نیاز به این است که روحانیت بیش از گذشته فعال  و با معلومات باشد و علاوه بر آشنایی به تفسیر قرآن، فقه و اصول  و دروس حوزی به علوم روز نیز آشنا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر طلاب به سلاح علم مجهز باشند در مقابل شبهات دشمنان پاسخگو خواهند بود، طلاب در تعطیلات تابستان با مطالعه کتب مفید و ارزشمند، خود را مجهز کنند.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در بحث ولایت فقیه تاکید کرد: طلاب باید با ادله ولایت فقیه و تاریخچه طرح شدن این بحث فقهی آشنا باشند و هم توانایی پاسخ به شبهات ولایت فقیه را داشته باشند.

امام جمعه تبریز گفت: طلاب به بحث ولایت فقیه وارد شوند و به شبهات مطرح شده پاسخ دهند.

آیت الله مجتهدشبستری عنوان کرد: علمای دین باید تزکیه انجام دهند، اما لازمه مذکی بودن، مذکا بودن است، باید ابتدا خودمان را تزکیه کنیم و سپس به تزکیه نفس دیگران بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: لازمه سربازی امام زمان، فداکاری است، در شرایط امروز تنها درس خواندن کافی نیست، چرا که جامعه ما به طلبه های متقی و عالم نیازمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: علما و طلاب در قم متمرکز نشوند و به استان ها بویژه روستاها برگردند و در شرایط حساس امروز به تبلیغ دین بپردازند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha