دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
باقر الزییدی

اکنون پس از نمایان شدن چهره حقیقی داعش و غارت اموال استان و تخریب زیربناها توسط آنها بارقه انتفاضه مردمی اهالی موصل در افق نمایان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، باقر الزبیدی رییس فراکسیون المواطن پارلمان عراق تاکید کرد: بغداد و مردم آن در امنیت کامل بوده و بیش از سه میلیون رزمنده آماده مبارزه با داعش هستند.

الزبیدی گفت: سؤالاتی در مورد امکان تهدید بغداد توسط داعش به ما رسیده و ما تاکید می کنیم که بغداد در امنیت کامل است و خطری آن را تهدید نمی کند اما ممکن است در اطراف آن درگیری هایی رخ دهد و از سویی بیش از سه میلیون رزمنده آماده مبارزه با داعش هستند.

خبر دیگری از عراق حاکی است مالکی برای نظارت بر عملیات نظامی علیه تروریست های داعش به سامرا رفت.

پایگاه رسانه ای عراقی البلاغ در همین زمینه اعلام کرد: نوری مالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز جمعه برای نظارت بر عملیات نظامی علیه داعش به سامرا رفت.

نیروهای نظامی عراق با همکاری نیروی هوایی این کشور ضربات سهمگینی به مواضع تروریست های داعش در استان های صلاح الدین و انبار و نینوا وارد کرده اند.

اهالی موصل به زودی قیام می کنند

همچنین شیخ خالد الملا از علمای اهل سنت و رییس جمعیت علمای عراق گفت: هدف گروه های تروریستی داعش ایجاد فتنه طایفی میان مردم عراق است.

وی تاکید کرد که انتفاضه مردم موصل به زودی شعله ور خواهد شد تا شهر خود را با یاری نیروهای امنیتی بازپس گیرند.

شیخ خالد الملا افزود: گروه های تندرو آمده اند تا مردم عراق را بدون استثنا بکشند و فتنه طایفی را در عراق ایجاد کنند و جنایت های آنها در کشتن افراد بی گناه بهترین دلیل این مدعا میباشد.

وی افزود: اکنون پس از نمایان شدن چهره حقیقی داعش و غارت اموال استان و تخریب زیربناها توسط آنها بارقه انتفاضه مردمی اهالی موصل در افق نمایان شده است.

خاطرنشان می شود شهرهای موصل و فلوجه و کرکوک و بیجی و تکریت و ساکرا و نینوا و الرمادی این روزها در بحران امنیتی به سر می برند که از سال 2003 تا کنون بی سابقه است

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha